Je mnoho SEO technik, které mohou pomoci vašemu webu. V tomto článku jsem vybral pár technik a tipů z různých oblastí. Ať už se jedná o technické SEO, obsahovou inspiraci nebo přípravu na budoucnost vyhledávání, každá z nich může být příležitostí pro zlepšení. Pojďme si je představit.

1. Lokální vyhledávání a voice search

Přemýšlíte nad tím, jak využít Google moje firma pro hlasové vyhledávání (voice search)? Hlasové vyhledávání je na vzestupu a mnoho uživatelů využívá hlasové vyhledávání pro hledání místa, provozovny, otevírací doby, pobočky nebo služby. I když Google prozatím neposkytuje data ohledně hlasového vyhledávání v Google Ads je hlasové vyhledávání uživateli využíváno více pro longtailové výrazy (zajímavý článek Jak hlasové vyhledávání změní digitální marketing).

I my pro vás máme pár tipů a doporučení pro voice search optimalizaci na Google moje firma.

Jak byste se zeptali na vaši firmu?

Vypracujte obsah a rozšiřte své seznamy klíčových slov na longtailové dotazy tak, aby obsahovaly fráze klíčových slov a oslovili uživatele v každé fázi záměru na základě typů otázek, které požadují. Pokud identifikujete zadání dotazu vašich zákazníků, můžete vyhledávači přinést přesnější výsledky na základě předpokládaného kontextu.

Správné termíny

Používejte termíny v okolí, kde se nachází vaše provozovna. Například „nejlepší pizza v okolí“ „moje firma/služba v centru“ „moje firma/služba blízko centra“ „kadeřnictví na náměstí otevírací doba“ „nejbližší bankomat“ a podobně.

Konverzace

Pište svůj obsah do popisu firmy typově ve stylu konverzace, která odpovídá na otázky, které se dotazují vaši zákazníci. Obsah a popis vaší firmy v době hlasového vyhledávání není o klíčových slovech, je to o sémantickém hledání a vytváření kontextu vztahujícího se k otázce a odpovědi na dotaz.

Popis firmy

2. Analýza obsahu konkurence

Pokud je váš web zaměřen na obsahový marketing, občas se vám může stát, že dochází nápady na nové články. Jak získat novou inspiraci pro klíčová slova? Zkuste najít klíčová slova na která cílí Vaše konkurence. Využijte k tomu profiler nástroje Marketing Miner. Profiler je funkce kdy po zadání domény konkurenta nebo klíčového slova zjistí mnoho užitečných informací. Jelikož v tomto případě chceme znát na jaké klíčová slova cílí naše konkurence a jak se umisťuje v organické návštěvnosti zadáme do profileru název URL konkurence.

Profiler zadávání klíčového slova nebo domény

Marketing Miner nám ukáže tyto důležité informace pro analýzu: Klíčová slova konkurence, odhadovanou návštěvnost dotazu, pozici konkurence, celkovou odhadovanou hledanost, vstupní stránku konkurence a další informace.

Díky tomuto nástroji jste schopni jednoduše a rychle zjistit na co cílí a jak se umisťuje vaše konkurence v organickém vyhledávání a najít klíčová slova pro váš obsahový marketing.

3. Pracujte s Google Search Console

Google Search Console (dále jen GSC) je velmi užitečný nástroj pro správce webu, ale nejen pro ně. Z pohledu SEO analytika se zde dá velmi dobře dohledat mnoho užitečných informací o indexaci webu. GSC nabízí mnoho funkcí, které můžete využít pro vaši SEO analýzu, ale dnes si představíme pouze jednu z nich, a to funkci pokrytí.

Pokrytí

Jak říká Google ve své nápovědě, každá URL má 1 ze 4 obecných stavů:

  • Chyba: Stránka nebyla indexována. Další informace a pokyny k odstranění chyby naleznete v popisu konkrétního typu chyby níže. Na tyto problémy byste se měli zaměřit jako první.
  • Platné s upozorněním: Stránka je (nebo donedávna byla) indexována a dochází u ní k problému, o kterém byste měli vědět.
  • Vyloučeno: Stránka v indexu není zahrnuta z důvodů, které obvykle nemůžete ovlivnit. Může se jednat o stránku v mezifázi procesu indexování nebo o stránku, kterou jste úmyslně vyloučili (například direktivou no index) a chová se tedy správně.
  • Platné: Stránka byla indexována.

Pomocí tohoto nástroje zjistíme, které URL mají chybu a z jakého důvodu. Které ULR jsou platné. Proč jsou URL z indexu vyřazeny ať úmyslně značkou no index nebo blokováno souborem robot.txt, ale měli bychom zjišťovat a monitorovat, zda URL nemají chybu typu vyloučeno a k indexace nedochází z důvodu duplicit, přesměrování, 404 nebo nějaké anomálie. Tyto chyby musíte analyzovat a dále řešit.

Mnoho technik, které jsem zde popsal nejsou nové, ale pokud se nad nimi zamyslíte a dáte si je do spojitosti dá se z těchto technik vytěžit něco navíc, tak abyste mohli zlepšit své pozice v organickém vyhledávání.

 

Štítky: SEO techniky Tipy

Radim Vaníček

Radim Vaníček [1]
[1] SEO Consultant

Bývalý zaměstnanec Advisio.

Související články

SEO META in 1 CLICK
Radim Vaníček

Radim Vaníček

10. 7. 2019 3 minuty čtení

  • [Aktuality]
  • [SEO]

4 SEO doplňky do Google Chrome, které možná neznáte

Pokud váš web nepotřebuje hloubkovou analýzu, ale optimalizaci by si zasloužil, pak se zastavte a čtěte. Dozvíte se, jak si můžete zásadně usnadnit práci. Představíme vám…

Promyšlená klíčová slova
Jana Blaschke

Jana Blaschke

20. 6. 2019 4 minuty čtení

  • [Aktuality]
  • [Konference]
  • [SEO]
  • [Ze života agentury]

SEO Restart aneb SEO není a nebude mrtvé

Letošní konference SEO restart, na které jsme nemohli chybět, se konala v Divadle pod Palmovkou. A to hlavně bez připojení do elektřiny a internetu, abychom se mohli pořádně…

Pavlína Marčišová

Pavlína Marčišová

17. 2. 2017 3 minuty čtení

  • [SEO]

Svatá SEO trojice – titulek, URL a meta description

Titulek, URL adresa a meta description patří k tzv. on-page faktorům. Optimalizace těchto faktorů je velmi jednoduchá. Pravidla vyhledávačů Google a Seznam nám nabízí nápovědu, jak s on-page faktory…