Doba se zrychluje a všichni mají pořád méně času. Pokud chcete něco prodat, stojí vás to stále více úsilí a peněz. Zákazník postupně získává imunitu vůči různým druhům reklamy, přesvědčit ho, že váš produkt skutečně chce, není lehká věc. Proto byste měli využít každé návnady, která se objeví, šikovně ji navléci na udici a nahodit do zákaznického rybníka.

Sociální síť Youtube přichází s poměrně novým, velmi efektivním formátem reklamy, kterou jejich uživatel nemá šanci vypnout. Jde o tzv. bumper reklamu, jež trvá pouhých 6 vteřin. Youtube tuhle krátkou reklamu umisťuje na začátek videí. Podobný reklamní formát využívá také Facebook, který je v tomto směru rafinovanější a vkládá ji doprostřed video formátů, které uživatelé sdílí. Krátká Facebook reklama se chová jako klasické instream video a je o trochu delší, počítejte s 10-15 vteřinami.

Existuje minimálně 6 velkých plus, proč investovat do pořízení 6 vteřinových video spotů.

Výroba videa nevyjde draho

Oproti jiným typům reklamy (a ne jen té ve video formátu) jsou pořizovací náklady bumpers spotu nízké. Reklama nese jen jednoduché sdělení, které odkazuje ke značce samotné, a uživatel ji tak lehce identifikuje. Slogan, logo a zajímavý zvukový doprovod představují u bumpers sázku na jistotu. Pořízení takto krátkého a obsahově nenáročného videa vaši kapsu rozhodně nezruinuje.

Reklama má velký dosah a zvyšuje povědomí o značce

Nepřeskočitelnost bumper ads zajistí, že se vaše značka tak nějak sama zabydlí v hlavách vašich potenciálních zákazníků. Čím nápaditější obsah této reklamě vymyslíte, tím lépe. V tomto formátu zužitkujete i vyloženě „otravné“, nebo trapné slogany a claimy. Jen si vzpomeňte, jak pitomý hlas a hlášky má třeba Alzák. A jak to geniálně funguje: infantilního zeleného panáčka známe všichni.

Bumpers šikovně podpoří hlavní kampaň

Spot nejlépe funguje v tandemu: doplní hlavní kampaň jako perfektní „předskokan“. Myslete na bumpery už při plánování obsahu jednotlivých kampaní. Sdělení umístěné do 6 vteřinového videa má sice velmi zhuštěnou podobu, ale mělo by nést stejné prvky jako celá kampaň, se kterou se spojuje.

Videa na pokračování probudí pozornost

Pokud plánujete kampaň na několik etap, vytvořte si do bumper ads několik souvisejících videí. Konkrétní části kampaně vždy můžete podpořit novým krátkým spotem, a vytrhnete tak uživatele z „konzumní letargie“. Nebo vyrobte rovnou celý příběh, který rozsekáte do seriálu na pokračování. Nekonečné příběhy nás přece fascinují už od dětství.

Video spoty probíhají rychle a dynamicky

Bumpery jsou rychlé, přesně zacílené a dávají prostor dynamickému rozvoji reklamy. Uživatel se nestihne ani rozkoukat a už to viděl celé, podvědomí pracuje. Vzhledem k použití (Youtube) zasáhne bumper ads především mladší ročníky. Jak generace stárnou, roste postupně také počet starších uživatelů. Další plus pro bumper ads: výhodně oslovíte i skupinu 35 –  45+.

Cena za zobrazení je velmi přátelská

O nákladech za zobrazení se nemusíme dlouze rozepisovat. Zcela jednoduše: za 1000 zobrazení zaplatíte průměrně 25 – 70 Kč a to jsou prostě dobré počty. 😉

Videa na sítích fungují jako skvělý marketingový nástroj. A jsou stále na vzestupu. Kdo s videi nezačne teď, bude se brzy cítit mimo. V případě bumperů jde o ideální formát, kterým můžete svůj video branding spustit.

O videích a budování brandu se budeme hodně bavit na konferenci MarketingOn #2, registrujte se, dokud máme volné židle.

Radka Legerská

Radka Legerská [1]
[1] Senior Copywriter

Píše a obsahu, který prodává, se věnuje už déle než 12 let. Bez kafe nežije, hodně čte a jednou napíše knihu [nebo dvě].