AdWords chystá nový formát textových reklam. Jak na to zareagoval Sklik?

Google

Google odhalil nový formát pro textovou reklamu

Na letošním Google Performance & Branding Summit 2016 společnost Google odhalila zcela nový formát pro textovou reklamu ve službě AdWords. Ten poskytuje až o 50 % více prostoru pro reklamní texty.

Z klasického a mnohými marketéry zažitého 25; 35; 35 formátu bude nový formát pro textovou reklamu obsahovat 2 řádky pro nadpis o délce 30 znaků, popis zboží či služby o maximální délce 80 znaků a viditelná URL adresa bude generována automaticky z cílové adresy, ke které pak marketér doplní potřebný text. Jedná se pravděpodobně o nejlepší změnu pro PPC marketéry od vzniku nástroje AdWords.

Nový formát pro textovou reklamu v systému Google AdWords

Nový formát pro textovou reklamu ve vyhledávání, zdroj: https://adwords.googleblog.com/

 

Hlavním cílem má být navýšení CTR

Z výsledků testování nových rozšíření textových reklam společností Google vyplývá, že tato nová rozšíření pomohou vašim textovým reklamám navýšit CTR až o 20 % oproti stávajícímu řešení.

Další cílovou skupinou jsou chytré mobilní telefony, které tvoří v ČR až 20 % vyhledávání oproti zahraničí, kde vyhledávání mobilními telefony tvoří až 30 %. Textové reklamy jsou optimalizovány pro obrazovky nejpopulárnějších chytrých telefonů. Nové reklamní rozšíření v AdWords přináší na chytrých telefonech mnohem více místa pro zobrazení vašeho reklamního textu. To znamená více informací o vašem produktu nebo službě. “[1]

Nový formát pro textovou reklamu v systému Google AdWords

Nový formát pro textovou reklamu ve vyhledávání, zdroj: https://adwords.googleblog.com/

 

Poté co společnost Google rozhodla o zrušení pravého sloupce pro textovou reklamu, bude tato změna pro většinu marketérů zabývajících se PPC reklamou velice příjemná. Odpadá neustálý boj o každý znak v textové reklamě, inzerenti získají další prostor pro svou reklamu, budou moci ještě lépe a relevantněji popsat svůj produkt nebo službu a navýšit tak pravděpodobnost uskutečnění konverze.

A co na to Seznam?

Nastává však otázka, co to bude znamenat pro český Sklik? Konkrétně pro funkci importu a expertu kampaní z AdWords editoru. Dojde k přizpůsobení Skliku vůči textovým reklamám AdWordsu? Na tuto otázku odpověděl Manažer Sklik Ondřej Krišica.

Kdo pracuje v AdWordsu a Skliku již nějakou dobu dobře ví, že většinu funkcí Sklik od AdWordsu jednoduše přebírá a snaží se přizpůsobit AdWordsu. Proto lze očekávat, že ani u textových reklam tomu nebude jinak. V opačném případě by byl Sklik sám proti sobě.

Velký problém pro většinu agentur ale nastane, až toto rozšíření vstoupí v platnost a bude potřeba tomu přizpůsobit stávající textové reklamy. Proto doporučujeme mít vše připraveno nejlépe ještě před upgradem služby AdWords.

 

[1] Zdroj: https://adwords.googleblog.com/

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *