Agentura H1 pořádá tuhle akci nejen pro copywritery poměrně pravidelně. Letošní jarní Copycamp si nesl v názvu sedmičku a proběhl 8. března v Praze v kině Aero. Advisio si to nemohlo nechat ujít, a tak probralo řady svých psavců a vyslalo mě a kolegyni Elišku na průzkum. A proto jsem byla u toho a bylo to super!

3:20 Budíček

Můj bože, nikam nejedu! Nakonec nějakým zázrakem sedím s Eliškou ještě za tmy ve vlaku, který míří do Prahy. Holt z Ostravy to je trochu štreka.

9:30 Přivítání

Snad neusnu! S uvítacím balíčkem plným slev, dobrého čtiva a dárečků spěchám ulovit nejen místo k sezení, ale taky místo na workshop. Kdo dřív přijde, ten dřív „workshopuje“, psali. Chci totiž vědět nejen to, jak se zbavit nemocného obsahu, ale také bolavých zad, která mi sedavá práce přináší.

11:10 Copy kopy za UX

UX se hodí vždycky! Na začátku nám Viola Kratochvílová doslova vytřela zrak. Bez okolků nám řekla:

Zapomeňte na svoje ego. Nikoho nezajímají vaše posraný životy.

Violka nás bavila od začátku do konce. Skvělá prezentace plná informací i humoru.

Zkrátka a jednoduše, copywriter se do svých textů nesmí otisknout. Když se to přežene s kreativitou, uživatelé nemusí chápat, co tím chtěl básník říct. To, že je to jasné autorovi, neznamená, že to pochopí uživatelé. Texty musí být jednoznačné, přínosné: prostě žádné subjektivní kudrlinky okolo. A basta. A opovažte se psát text jen proto, aby tam nějaký byl!

13:00 Dobrý copywriter na lyžích

Případovky, to je moje! Vytvoření značky pro lyžařskou školu. To byl úkol Richarda Dobiáše, který si řekl, že to půjde mnohem lépe, když vystoupí ze své komfortní zóny a napříč své nenávisti k zimě, sněhu a všeho kolem, se nejdříve naučí jezdit na snowboardu. Wow! Klobouk dolů.

Proces tvorby nebyl zdaleka lehký, zvlášť když název, který těžce vymyslíte, už nějakou dobu používá pornoherečka s hezkým umístěním ve vyhledávačích. K úspěchu ale nakonec vedly tyto kroky:

  • Vytvoření přátelského maskota Zajdy: povzbuzuje na sjezdovce, komunikuje na Facebooku a zapojuje se do dalších aktivit značky
  • Použití gamifikačních prvků: motivace k další návštěvě a využití služeb. Kartička pro kurzisty pro odškrtávání zvládnutých lyžařských dovedností. Kdo umí řezaný oblouk na snowboardu, je frajer!
  • Zapojení zaměstnanců firmy: koncept zaměstnance nadchl a sami ho začali propagovat jak na sítích, tak jinde.
Lyžařská škola Zajda na Facebooku

Zajda zvládá komunikaci na FB levou zadnou

13:30 Knihomolové z Martinus.sk

Taky miluju příběhy a emoce. Kde jinde najdete více emocí a příběhů než v knížkách? Dušan Murčo se rozpovídal o několika kampaních, které během svého působení v martinus.cz s kolegy vymyslel. Díky nim se Martinus.sk proměnil v lovebrand. Tajemství Martinus úspěchu tkví v tom, že všechny zaměstnance spojuje stejná vášeň: čtení dobrých knih. Nápady pak přichází takřka samy. K úspěšným akcím patří např. Knižní šifra nebo Den nepřečtených knih. Momentálně probíhá Knižní dilema, mrkněte a třeba se zrovna zapojíte. Palec nahoru dáváme za super doplňky pro zaryté milovníky knih.

Plátěná taška s nápisem z Martinus.czHrnek s potiskem z Martinus.cz

14:30 Právo v právu

Při psaní musím vážit slova! Takto varovala copywritery advokátka Petra Dolejšováe-legal.cz. Slovíčkaření je pro můj obor typické a někdy si člověk ani neuvědomí, na jak tenkém ledě se pohybuje, tedy píše. Slova jako exkluzivně, původně, výprodej, sleva, zdarma nebo jedinečný si příště před použitím raději dvakrát promyslím. Majitelům webovek se často vyplatí pojistka „proti blbosti“, protože někdy k pořádné pokutě stačí i fakt, že zapomenou nějaký obsah na webu aktualizovat.

16:00 Pavel Novotný. Tečka.

Na to nezapomenu! I kdybych chtěla. Pavel Novotný – ten se mi vryl do paměti, aniž bych se o to jakkoli snažila. Během celého výstupu o teatrálním životě Marka Víta jsem se celou svou vnitřní silou a telekinezí snažila udržet jeho kalhoty tam, kde mají být. Bylo to velmi těžké. Kalhoty držely jen silou vůle. Kdyby byla síla vůle jen o malinko slabší, možná bychom viděli předmět doličný z předchozí přednášky slečen z Loono.cz o projektu #prsakoule.

17:00 Sklenka vína

Bez alkoholu by to po Pavlovi nešlo! Po téhle přednášce jsem vážně uvažovala, že si ve vlaku s Eliškou dáme víno. Ale nakonec, věrné zdravému životnímu stylu, zvládly odjet i nealko. Díky Copycamp týmu a v prosinci se těším na viděnou.

Štítky: copycamp copycamp 2017 facebook internetový marketing legislativa marketing konference martinus obsah online marketing právo v marketingu vzdělávání zajda

Pavlína Marčišová

Pavlína Marčišová [1]
[1] Copywriter

Bývalý zaměstnanec Advisio.