Copywriting aneb umění textu

Tajuplná disciplína, pod kterou si ne všichni dokážou vybavit tu správnou věc. Copywriting. Někdo si pod tím představí neznámé cizí slovo, kopírování textů z jednoho webu na druhý nebo psaní myšlenek a informací na blog. Myslím, že můžu mluvit za nás všechny copywritery – případnou nevědomost vám určitě nemáme za zlé. Společně to teď ale napravíme a o [ˈkɒpɪˌraɪting] si řekneme něco víc.

Důležité místo copywritera

O čem to tedy je?

Spojením dvou slov copy (reklamní sdělení) a writer (autor) vzniklo označení pro nás pisálky – copíky. Jako copywriteři se tedy věnujeme textování reklam, webových stránek, psaní tiskových zpráv, PR článků, katalogů a návrhům sloganů či názvů. Jsme kreativci, novináři a spisovatelé v jednom. Musíme umět zaujmout, být tvůrčí a mít přehled. Není to žádná sranda, ale vlastně je… a veliká. Copíci nekopírují cizí texty a nepřivlastňují si je. Jde spíše o sesbírání vhodných zdrojů a následné sesumarizování informací do čtivého článku. Ve školách nás to neučili – slohové práce se opravdu nepočítají, a ne každý pisálek tvoří texty o tom, co zná a čemu rozumí. Takže by se nám občas mohlo říkat chodící encyklopedie.

Proč je dobré mít kvalitní obsah?

Jestliže si myslíte, že psaní je jednoduché a zvládne to každý, tak se mýlíte. Vytvořit kvalitní obsah neznamená jen umět psát gramaticky správně, vybírat hezké obrázky a vymýšlet témata. Psaní v marketingu, PR a dalších odvětvích se považuje především za kreativní až psychologickou činnost. Snadno poznáte, když si někdo hraje na copywritera, a když jím opravdu je.

Znalosti kvalitního copíka.

Důvody, proč je výhodné mít svého copíka.

Kde najít svého copíka.

Pokud jste právě vy, ten člověk, který právě řeší otázku textů v online světě, nepodceňte to. Přenechte to raději profesionálům. Můžete mít sebelepší propagaci a sebehezčí web, ale s amatérským textem to nikdy nebude mít úroveň.

Budu mluvit za všechny copywritery, když řeknu, že klasické ,,Ušetřím, napíšu si to raději sám/a‘‘ není správné rozhodnutí. Pokud se psaní dostane ke správnému člověku, copywriting dokaže být silná zbraň. Taková, která může vše (třeba váš business) pozitivně ovlivnit.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *