První jarní měsíc se nesl v duchu velkých marketingových akcí. Po Marketing Festivalu, ze kterého si odnesl velké myšlenky náš kolega Radim, jsme znovu zamířili do Prahy. Tentokrát nás čekal opravdu „našlapaný“ dvoudenní program. Pojďme se podívat na ty nejzajímavější momenty, postřehy a vystoupení našich oborových kolegů z prostředí českého on-line marketingu.

Kdo je připraven nepromešká přednášku

Jen pár čísel na úvod. Dva dny prezentovalo své služby na výstavišti v Praze Holešovicích více než 100 firem. Celkem 129 přednášek si vyslechlo zhruba 6 tisícovek návštěvníků. To vše v 9 sálech rozdělených do tematických bloků. S velkou dávkou sebezapření jsme proškrtali „rozvrh“. S prioritami jsme šli opravdu na dřeň. Tuto přípravu doporučuji všem, kdo má záběr do více oblastí marketingu. Nemluvě o workshopech s omezenou kapacitou. Po těch se jen zaprášilo.

129 přednášek během 2 dnů.

Bzukot jako v jednom velkém marketingovém včelišti nastal úderem deváté ranní a neutichl dříve než v 5 odpoledne. V prvních hodinách posledního pracovního dne nás vítaly pouze usměvavé tváře svěžích markeťáků v důkladně vyžehlených košilích. Ke stánkům lákaly i plné misky dobrot vystavovatelů. Gró této megalomanské akce se však odehrávalo za provizorními zdmi přednáškových sálů rozmístěných po výstavišti.

Marketingový maraton odstartoval!

Jedním z prvních hlasů, který zazněl v sále UX a CRO Summit, patřil Pavlovi Kroupovi. Během půlhodiny nám představil důležitost znalosti svého zákazníka. Čísla hovořila jasně: „Poznání zákazníka zvyšuje jeho ochotu zaplatit až o 15 %“. Odprezentoval i další neprůstřelné argumenty, proč věnovat dostatek času i úsilí výzkumu. Pavel šel s postupem do takové hloubky, jak jen mu 30 minut vyhrazeného času dovolovalo. Přednáška se nesla v rychlém tempu a vyžadovala dávku koncentrace. A shrnující myšlenka na závěr? „Vždy je lepší udělat aspoň nějaký výzkum než žádný.“

Další přednáška, kterou jsme hltali z úst Michala Vojáka, nám představila proces uživatelského testování webu. Vzpomínám na ni jako na „psychologickou sondu do myšlení návštěvníka webu“. Michal zdůraznil i zcela kritickou důležitost mikrocopy na webu, což jen umocnilo můj silně pozitivní dojem z celé přednášky. I zde přikládám shrnující myšlenku: „Zákazník nechce moc přemýšlet, tak ho k tomu nenuťte. Nebo vám z webu odejde“.

Na psychologicko-UX vlně se nesla i další půlhodinovka, kterou jsem si zařadila do svého „rozvrhu hodin“. Jan Nachtigal se ujal tématu o tvarové psychologii. Marketingový mix „5P“ rozšířil právě s pomocí Psychologie na 6P. O tom, že jednoznačně patří mezi základní esence marketingu, přesvědčil přinejmenším všechny své posluchače v sále UX a CRO Summitu.

Na závěr prvního dne jsem si nemohla nechat ujít představu Libora Čížka, jak by měl vypadat marketingový a komunikační plán jakožto základ úspěšné spolupráce. Zmínil mimo jiné SWOT či PEST analýzu. Poté přešel ke stanovení SMART cílů až k vytvoření strategického plánu. Přednáška, kterou jsem si interně nazvala „ke kořenům“ (zřejmě proto, že ve mně vyvolala vzpomínky na tvorbu mé diplomové práce) si vysloužila plný sál sedících i stojících posluchačů. První den, checked!

Den druhý aneb čas na copy a content

Pokud se pátek nesl více v duchu čísel, dat a logiky (konaly se např. PPC, E-commerce Data, Logistic & Packing Summit…) pak sobota patřila písmenům, lidem a emocím. Můj fokus směřoval ke Copy & Content a Social Summitu. Chytlavý název přednášky „Jak na copy a content, když nevíte, co dřív“ polapil i mou zvědavost. Nestál za ním nikdo jiný než Obsahová agentura. Na starém dobrém léty i firmami prověřeném frameworku see-think-do-care nám Martin Brablec potvrdil, že prostě funguje. Věřím, že i zkušenější markeťák odcházel z přednášky tak nějak s jasnější představou, do kterých aktivit se pustit jako první.

Ostravská ambasadorka Holek z Marketingu vystoupila na pódiu Social Summitu s apelem na důležitost zákaznické péče. Energická Kristýna Szkanderová využila jako odstrašující, ale pro potřeby přednášky nadmíru vděčnou, kauzu s nástupem About You na český trh. Jinými slovy učebnicový příklad toho, jak to určitě nemá vypadat. Celý sál to sice věděl (nebo alespoň tušil), ale rádi jsme si zopakovali, jak je v komunikaci se zákazníkem důležitá transparentnost, personalizace, empatie a schopnost zachovat chladnou hlavu.

Petr Varga a jeho přednáška Jak na efektivní influencer marketing.

Pokud by měl sál švy, na přednášce Petera Vargy by jistě praskaly. Obrovský zájem vzbudilo téma „Jak na efektivní influencer marketing“. V českých vodách viditelný, ale stále ještě poměrně mladý a neprobádaný komunikační kanál. Influenceři jednoduše fungují a všichni to víme. Ve studijních materiálech se toho zatím však moc nedočteme. Prozíraví markeťáci se proto snažili vyfotit každý zajímavý slide, které Peter přepínal a popisoval v rychlém sledu. Ruce s chytrými telefony se zvedaly nad hlavami posluchačů každou chvilku.

Dále jsme si už v oddychovější tempu vyslechli příběh vzniku předvánočního e-booku od Martina Matese. Pointa příběhu by se dala shrnout tak, že pokud se spojí usilovná práce a rychlá rozhodnutí, každý deadline se dá zvládnout. Zuzana Fuxová nás pak zasvětila do světa videoobsahu. Pokud jste na přednášce chyběli tak pamatujte, že „faily nejsou nepřítel“ a vždy je lepší mít video aspoň nějaké než žádné.

Czech Online Expo bychom ale nemohli opustit bez závěrečné přednášky Nikol Šimarové s libozvučným názvem přednášky Jak budovat (love)brand na sociálních sítích. Odhalení kouzelného zaklínadla se však nekonalo. Utvrdili jsme se alespoň v tom, že poctivá a trpělivá práce přináší sladké plody v podobě věrných a oddaných fanoušků a zákazníků.

AdVisio tým na Czech On-line Expo.

Závěrečné dojmy?

Czech Online Expo si našel pestré publikum. Od těch, kdo na něm objevil téměř druhou Ameriku až po ty, pro koho většina přednášek jen pěkně shrnula a na případových studiích představila to, co už známe. Náš účastnický tým z AdVisio se řadí k té druhé skupině. Přes to i přes drobné nedostatky (jako nízko umístěné plátno, změny programu nebo překlepy v přednáškách #sorryimcopywriter) hodnotíme akci jednoznačně kladně. Naviděnou v roce 2020.

Štítky: content copywriting Expo influencer online Praha Social media UX

Lenka Kolářová

Lenka Kolářová [1]
[1] Copywriter

Usměvavá copywriterka se smyslem pro detail a bývalá zaměstnankyně Advisio.

Související články

Advisio kalendář akcí 2020
Anetta Bělunková

Anetta Bělunková

13. 1. 2020 5 minut čtení

  • [Aktuality]
  • [Kalendář akcí]
  • [Konference]

Co nás čeká v roce 2020

V minulém roce jste měli možnost navštívit menší i větší marketingové události a letos tomu nebude jinak. Rok 2020 totiž nabízí spoustu příležitostí k osobnímu i pracovnímu růstu prostřednictvím…

MarketingON
Advisio

Advisio

2. 9. 2019 3 minuty čtení

  • [Aktuality]
  • [Konference]
  • [Ze života agentury]

Co návštěvníkům přináší MarketingON?

Setkání digimarkeťáků a příznivců oboru čeká na všechny už 7. listopadu 2019 v ostravském Cooltour. Tato akce opět představí špičkové řečníky a nabídne inspirativní přednášky i praktické workshopy. Vše…

Newsfeed
Lada Pěgřimková

Lada Pěgřimková

18. 4. 2019 4 minuty čtení

  • [Aktuality]
  • [Konference]
  • [Ze života agentury]

#newsfeedDAY 2019

Všichni markeťáci, kteří se byť jen vzdáleně zajímají o reklamu na sociálních sítích si jistě červeně zapsali do diáře datum 17.4.2019. Ani my Facebookaři z AdVisia jsme…