E-marketing v Ostravě je konečně ON – Jak jsme to odstartovali?

První MarketingON je za námi a byl prostě a jednoduše skvělý! Příjemná atmosféra, zvědaví účastníci, kvalitní řečníci a dobré jídlo s lahodným pivkem společně vytvořili prostředí, kde se uskutečnil super večer plný online marketingu z různých úhlů pohledu. Jak to probíhalo od začátku až do konce? Asi nějak takto.

Je 17:22, když vcházím do ostravského HUBu překvapená již prvními návštěvníky. Oblékám firemní tričko a zdravím všechny známé i neznámé tváře. Vyhlížím naše řečníky a hned narážím na usměvavého Jirku Chomáta, za ním hned Petr Pluháček – oba připravení a elegantní. Marka Hnátka nám ještě před začátkem zpovídá Jirka Rostecký z mladypodnikatel.cz. Ještě před samotnou akcí si kluci dali menší natáčecí maraton a Jirka R. natočil rozhovory hned se všemi třemi marketéry.

Padlo „třičtvrtě“ a dveře už lítají a u registrace se tvoří fronty. Krásný pohled. Menší problémy s výčepem piva jsou rychle vyřešené a můžeme začít. Mimochodem cena piva Beskydského pivovárku byla symbolická a celý výtěžek, který činil 687 Kč, poputuje jednomu z ostravských psích útulků.

Placky MarketingON

Nesmí chybět placky MarketingON pro účastníky

Jirka a jeho teorie Chomátova hrabla

Jirka Chomát si připravil prezentaci s názvem Konverze bez strategie. Na úvod celé publikum podrobil menšímu socio-demografickému průzkumu; vyšlo najevo, že se v publiku sešel hezký mix studentů, zástupců agenturního prostředí i lidí s vlastním projektem. Jirka jasně vysvětlil princip Customer lifetime value a trefným argumentem připomněl, že se nemáme spoléhat na to, že se zákazníci budou vracet. Zákazník musí mít důvod se vrátit a cena ten důvod není.

Vrýt se do paměti zákazníka není jednoduché, ale když se to povede, stojí to za to. Proto není důležité dbát na nejlepších a nejnižších cenách, ale najít opravdovou konkurenční výhodu a naslouchat zákazníkům. Ti přesně říkají, co změnit. A co je vlastně to Chomátovo hrablo? Sníh představuje cash flow, které postupně nahrabujete tím pomyslným hrablem. Na stranách odpadávají „provozní náklady“. Když ale sníh dojde, není ani kapitál. Proto nemusí být na škodu mít vyšší cenu, ale dokázat zákazníkovi, že stojí za to si připlatit. Jednoduché. Jirka přednášku ukončil slovy: „Hlavně to dělejte jinak než konkurence a jinak než předtím.“

Jirka Chomát na MarketingONu

Jirka Chomát na MarketingONu

Marek Hnátek orientovaný na podprsenky

Po malé přestávce k občerstvení jsme připraveni zjistit, jak se dělají odkazy, které vyhledávače milují. Marek Hnátek nám to během své přednášky řekl a dokonce si připravil i praktické příklady, kde určité postupy zafungovaly. Poněvadž se najdou mezi jeho klienty i prodejci spodního prádla, spoustu postupů vysvětloval na příkladu koupě podprsenky – jak řekl, je na to prostě „orientovanej“.

Padl výraz moderní linkbuilding, kde Marek vysvětlil nejen jak správně linkbuilding dělat, ale jak ho hlavně nedělat a od kterých starých metod je vhodné upustit. Majitelům e-shopů nebo začínajícím linkbuilderům se mohla hodit rada zrevidovat již stávající obsah a využít tak příležitosti umístit odkazy zdarma, vytvořit e-booky a navázat na dřívější kontakty. Nakonec nás Marek odkázal na Carnegieho knihu – Jak získat přátele a působit na lidi, která dokáže, nejen linkbuilderovi, pomoci hladce navázat potřebná partnerství. Rada nad zlato!

Zjišťujeme jak na odkazy, které budou vyhledávače milovat - přednáší Marek Hnátek

Zjišťujeme jak na odkazy, které budou vyhledávače milovat – přednáší Marek Hnátek

Následuje další pauza a upozornění, že piva je stále podezřele hodně. Výtěžek jde přeci na dobrou věc, tak šup šup. Jinak to budeme muset vypít v kanceláři, a to nemusí dopadnout dobře.

Petr Pluháček – můžou fanoušci sami spravovat FB funpage? ANO!

Petr Pluháček ze Social Sharks si připravil přednášku o tom, kam se ubírají sociální sítě. Jako názorný příklad nám předvedl práci pro Big Shock, která funguje už 6 let a bylo vidět, že je to prostě srdcovka. Tak jak energeťáky moc nepiji, po prvních minutách jsem litovala, že jsem propásla melounovou limitku, po které se mi sbíhaly sliny. Naštěstí je tady další, tentokrát zimní novinka, která už je na pultech. Tu si už nenechám ujít.

A v čem tedy tkví ten úspěch? Základem je vybudovat silnou komunitu věrných zákazníků a proniknout jim co nejvíce do mysli, poctivě reagovat na všechny komentáře a věnovat jim čas. Fanoušci to velmi ocení a později i značce leccos odpustí. Fanoušci Big Shocku dokonce týden sami „vedli“ celou funpage, zatímco tým Big Shocku pracoval na nových příchutích v Jižní Americe. Tomu se říká aktivita.

Petr Pluháček o sociálních sítích

Petr Pluháček o sociálních sítích

Čím víc piv, tím víc networking

Po vlně dotazů, a že jich bylo, začala volná zábava a networkování. Nesměly chybět fotky u fotostěny a konečně pořádná dávka piva. Máme to za sebou a já jdu zpovídat naše řečníky, jak se jim první MarketingON líbí.

Beru je popořadě a směřuji k Jirkovi Chomátovi. S úsměvem mi povídá, že se mu dnešní večer líbil a je rád, že jsme se do akce toho typu pustili. Jirka je z Prahy, která se podobnými akcemi jen hemží a my nechceme přeci zůstat pozadu. Skrze MarketingON plánujeme vzdělávat nejen veřejnost, ale i sebe, poznávat nové lidí, sbírat zkušenosti a růst – a s námi porostou i naši klienti. Ještě mu s kolegyněmi chválíme opravdový vintage kašmírový svetr, který – jak nám Jirka prozradil – byl ušitý už v roce 1965! Wow.

Měním směr a mířím přímo k Markovi Hnátkovi. Na stejnou otázku odpovídá: „I když už jsem nepřednášel dlouho, mluvilo se mi dobře. Je to super akce a rád přijdu znova.“ Marek byl taky skvělý a pokud si ho (a vlastně i Jirku Chomáta) chcete taky poslechnout, máte možnost 3.12.2016 na Barcampu tady u nás v Ostravě. Tak jim dejte hlas, určitě to vyjde.

Petr Pluháček mi prozrazuje, že je v ostravském HUBu poprvé a že se mu tady moc líbí. Na otázku (která prostě musela padnout), jestli pije Red Bull jen s úsměvem kroutí hlavou. „Jedině Big Shock“. Jak jinak.

3 řečníky 1. MarketingONu pohromadě

3 řečníky 1. MarketingONu pohromadě

Na závěr MarketingON v číslech

  • 3 parádní řečníci
  • 5 hodin trvání (včetně networkování a volné zábavy po programu)
  • Více než 80 super účastníků
  • 140 snězených obložených bagetek a spousta borůvkových buchet
  • Docela dost piv, tak minimálně 50
  • A jeden skvělý večer

První MarketingON je na světě a my doufáme, že nás příští rok poctíte účastí i na těch dalších. Už teď se těšíme. Pokud jste na MarketingONu byli s námi, napište nám, jak se vám líbil.

Část týmu AdVisio

Část týmu AdVisio

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *