Instagram: Neverending Stories

Marketing na Instagramu se rozvíjí raketovým tempem. S postupnou implementací nových funkcí a zvyšující se oblibou příběhů se z Instagramu stal skvělý kanál pro oslovení nových či stávajících zákazníků. Myslíte si, že je pro vás využití Stories zbytečná fantasy? Nevěříte na létající psy a nemáte odvahu bojovat s reklamou na Instagramu podobně statečně jako hrdina Atrey? Pak se začtěte do tohoto článku, jako se Bastian začetl do své oblíbené knihy, a nechte se unášet reklamou v Instagram Stories.

Nechť vaší cestou cíl vás provází

Hned pro začátek je zapotřebí seznámit se s přínosy, které vám může vytvoření kampaně v Instagram Stories přinést. Zde můžeme vyzdvihnout zejména flexibilitu nástroje s jeho pozitivními výsledky napříč počátečními cíli. Hodláte oslovit velké množství uživatelů s produktem, jaký svět neviděl nebo doposud pečlivě utajeným brandem? Pak vám určitě přijde vhod nízká cena za oslovení tisícovky uživatelů, o které si můžete nechat v jejich newsfeedech na Facebooku, popřípadě Instagramu jenom zdát. Pokud jste nasypali hromadu finančních prostředků do úsilí, aby váš web vypadal jako z učebnic, a v prasátku vám nezbylo dostat prostředků pro přilákání uživatelů, potěší vás bezkonkurenční cena za proklik (případně swipe up), kterým se uživatel k vytouženému cíli dostane. Příjemným zjištěním je také uspokojivá cena za případnou konverzi. To vše v nenápadném balení mimo světla reflektorů. Alespoň prozatím.

Zvládnete to i bez účtu na Instagramu

Zní to skvěle, ale Instagram nevedeme. Nevadí! Vše, co k propagaci potřebujete, je Facebook business manager, který již jistě máte, a facebooková stránka. Stačí vám tedy, aby se na Instagramu pohybovali vaši potenciální zákazníci. Po výběru cíle kampaně se v rozhraní přesunete do nastavení sady reklam, kde stačí při výběru umístění reklamy zaškrtnout formát Stories a všechny ostatní formy automaticky přestanou existovat.

Popis funkce

Nastavení Stories

Jakmile si poradíte s nastavením rozpočtu a nástrahami cílení sestavy, můžete směle přistoupit k vytvoření samotné reklamy.

První krok již byl naznačen, a sice výběr propagované stránky. Můžete zvolit mezi instagramovým profilem nebo propagovat příspěvek pouze pod svou facebookovou stránkou.

Dále je na vás, jakou tvář reklamě vdechnete. Doporučenými formáty je obrázek či video o poměru 9:16, ideální rozměr kreativy je uveden 1080 x 1920px. Musíte brát v potaz, že se reklama zobrazí uživateli skrze celou plochu mobilního zařízení, připravte si proto takovou kreativu, do které se uživatel zakouká na první pohled, k oslovení máte totiž nanejvýš 15 sekund! Poté přicházejí na řadu příspěvky ostatních uživatelů.

Výběr formátu reklamy

V dalších krocích stačí pouze přiřadit příspěvku cílovou URL, pokud chcete, aby se uživatel dostal na vaši stránku. Při tvorbě kreativy pak nechávejte místo v horní a spodní části pro vyniknutí názvu vaší stránky a výzvu k akci, kterou můžete doplnit z předvolených možností. A není k tomu potřeba mít přes 10 tisíc followerů jako tomu je u organického přidávání odkazů do Stories! Jakmile vše nastavíte, můžete svou reklamu vypustit do světa autentických záběrů ze životů lidí 21. století.

Čím víc obrázků, tím víc Insta Stories

Je toho tolik, co byste chtěli svým potenciálním zákazníkům povědět a jeden příspěvek se vám zdá málo? Pak má pro vás Facebook v testování ideální funkci. Konkrétně půjde o formát Carousel zabudovaný do prostředí Stories. Brzy budete moci vytvořit až 3 příspěvky, které se uživateli promítnou v řadě za sebou. Pokud se je uživatel samozřejmě nerozhodne přeskočit. Tomu se nicméně  určitě vyhnete důvtipnou a promyšlenou kreativou!

Na Insta Stories vám stačí minimální budget

Pokud hledáte ideální kanál pro doplnění svých kampaní v oblasti reklamy na Facebooku či Instagramu, popřípadě disponujete omezeným rozpočtem, ovšem nechcete si nic nechat jen tak pro sebe, pak je pro vás reklama v oblasti Insta Stories to pravé. Jenom dopředu promyslete, zda se na Instagramu nachází cílová skupina, kterou hodláte oslovit.

Co je na téhle reklamě super?

  • Rychlé nastavení (což jsme si právě ukázali)
  • Nízká cena za proklik, za tisíc zobrazení
  • Trend současnosti – dostanete se do jednoho z nejpouživanějších kanálů
  • Nízká konkurence – většina reklamy se stále zaměřuje na feed
  • Zpětná vazba – pokud se reklama nelíbí, uživatel ji snadno přejde, nehrozí negativní komentáře
  • Nativní forma – když se reklama uživateli zobrazí, určitě ji uvidí

Zkoušejte různé kreativy a experimentujte!

  • Přizpůsobte kreativu trendům na Insta Stories, klidně ji vytvořte přímo v rozhraní
  • Využijte video – řekne více než fotografie
  • Řekněte reklamou uživateli, co má dělat – vyzvěte jej k akci, kterou požadujete
  • Střídejte kreativu – s přicházejícím carouselem můžete vyprávět více

Nebojte se využít tento formát reklamy, nejedná se sice o novinku, ale v současnosti jsou Stories trendem, který se momentálně nachází na vrcholu (R. I. P. Snapchat). Vstupte do světa, kde jiní žijí pouze den a vy máte 15 sekund na to, abyste se mezi vynikli. Rozehrejte svůj Nekonečný příběh!

via GIPHY

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *