Jak založit Business manager?

Jak založit Business manager? Je to snadnější, než si myslíte

Business manager (zkráceně BM) usnadňuje život správcům a inzerentům na Facebooku už nějaký ten pátek. Kromě samotné správy obsahu, reklamních účtů a produktových katalogů nabízí také řadu výhod. Přesto jej někteří stále odmítají. Ukážeme vám, že založení Business manageru je krok správným směrem a že to není vůbec nic složitého.

Proč používat Business manager?

  1. Oddělíte osobní a firemní Facebook – Na firemní profil se vám nebudou plést věci ze soukromého účtu a naopak.
  2. Přidávání lidí bude snadnější – V Business manageru uvidíte krásně, co má kdo na starost. Poměrně rychle přidáte nové lidí a spravování rolí bude také mnohem jednodušší.
  3. Snadno připojíte agenturu – Během pár kliků dáte přístup celé agentuře. Ušetříte si spoustu času i práce přidáváním jednotlivých osob. Agentura si už rozdělí přístupy mezi jednotlivé pracovníky sama.
  4. Můžete si vytvořit více reklamních účtů – Pro každou obchodní jednotku vlastní a mít tak vše přehledně oddělené.
  5. Potřebujete ho k dynamickému remarketingu na Facebooku – Skrz BM je potřeba nahrát XML feed, bez kterého dynamický remarketing nespustíte.

Jak založit business manager krok za krokem

Než se do toho pustíme, podíváme se na rychlý souhrn toho, co vás čeká. Jednotlivými kroky založení a nastavení Business manageru vás hezky provedeme a ukážeme vám, co a jak.

  1. Přihlásit se na Business manager na business.facebook.com
  2. Zaregistrovat/vytvořit stránku
  3. Přiřadit/založit reklamní účet
  4. Propojit Facebook pixel s reklamním účtem
  5. Nasdílet Facebook pixel do produktového katalogu
  6. Připojit agenturu do:
    1. všech stránek,
    2. reklamních účtů,
    3. pixelů,
    4. produktových katalogů,
    5. instagramových účtů (máte-li Instagram).

1.      Přihlášení na Business manager

Najeďte na stránku business.facebook.com a dejte Vytvořit účet. Pokud v zařízení nejste přihlášeni na svém Facebook profilu, bude po vás stránka vyžadovat e-mail a heslo. Použijte své běžné přihlašovací údaje k Facebook profilu, pod kterým máte založenou stránku.

Napište název společnosti a pokračujete na další stránku. Vyplňte své jméno a příjmení, pod kterým budete na Business manageru vystupovat, a napište svůj firemní e-mail – bude sloužit pro zasílání upozornění.

Vytvoření účtu na Business manageru

Vytvoření účtu na Business manageru

2.      Zaregistrování stránky

První část máte za sebou. Teď  už zbývá jen nahrát stránku. Vpravo nahoře klikněte na Nastavení firmy a z levé lišty vyberte Stránky.

Zaregistrování nebo vytvoření stránky v Business manageru

Zaregistrování nebo vytvoření stránky v Business manageru

Zaregistrování nebo vytvoření stránky v Business manageru

Zaregistrování nebo vytvoření stránky v Business manageru – krok 2

Najeďte na Přidat nové stránky ► Zaregistrovat stránku a vepište název vaší existující stránky, nebo vložte její URL. Pokud jste správce stránky automaticky se vaše žádost o zaregistrování schválí a stránka bude hned načtena.

Zaregistrování stránky v Business manageru

Zaregistrování stránky v Business manageru

A je to! Business manager pro vaši stránku je vytvořený. Klasicky už můžete vytvářet příspěvky nebo odpovídat na zprávy fanoušků. Než se do toho pustíte, nezapomeňte nasdílet do Business manageru i další prvky a služby, ať to můžete rozjet se vším všudy ;-).

3.      Přiřazení (založení) reklamního účtu

Ve stejném menu, kde jste přidávali stránku, najeďte do Účty pro reklamu.

Přidání reklamního účtu

Přidání reklamního účtu

Klikněte na Přidat nové účty pro reklamu. Pokud žádný reklamní účet nemáte a chcete jej založit, najeďte na Vytvořit nový účet. Naopak jestli už účet existuje, dejte Zaregistrovat. Při registraci musíte vložit ID účtu pro reklamu.

Zkontrolujte si způsob platby a vlastnictví účtu

Nezapomeňte si také pohlídat způsob platby. Nejvhodnější je nastavit platbu přímo v reklamním účtu na facebook.com/ads/manager. Další možností je nastavení v Business manageru (horní menu, položka Platby). V takovém případě se však musí propojit s reklamním účtem navedeným v Business manageru.

Aby vše fungovalo, jak má, je důležité zkontrolovat vlastnictví reklamního účtu. Vlastník musí být stejný jako název Business manageru. Pokud je zde uvedeno něco jiného, je nutné znovu nasdílet účet pro reklamu a požádat o povolení.

Kontrola vlastníka reklamního účtu

Kontrola vlastníka reklamního účtu

4.      Propojení Facebook pixelu s reklamním účtem

Chcete-li používat dynamický remarketing musíte propojit Facebook pixel s reklamním účtem.

Propojení Facebook pixelu s účtem pro reklamu

Propojení Facebook pixelu s účtem pro reklamu

5.      Propojení produktového katalogu s Facebook pixelem

Obdobně je potřeba přiřadit Facebook pixel ke katalogu produktů.

Propojení produktového katalogu s Facebook pixelem

Propojení produktového katalogu s Facebook pixelem

6.      Proč a jak připojit agenturu?

Stará-li se o správu vašeho Facebooku a reklamy externí agentura, snadno ji můžete ke všem službám přidat. Vyhnete se přidávání jednoho člověka po druhém a navíc vás nebude agentura při změně personálního obsazení obtěžovat zprávami o odstranění/přidání dalšího kolegy. Jednoduše nasdílíte celou agenturu, která si potom přístupy rozdělí mezi sebou dle potřeby.

Agenturu připojíte pomocí unikátního ID čísla (stejně jako reklamní účet). Naše ID AdVisio je 875831892498027.

Kam byste měli agenturu nasdílet?

  • Stránky
  • Reklamní účty
  • Pixely
  • Produktové katalogy
  • Instagram účty

Podle toho, kam chcete agenturu připojit, najeďte v levém menu na požadovanou sekci a dejte Přiřadit partnera a vložte její ID. U všech ostatních položek (reklamní účty, pixely,…) probíhá nasdílení úplně stejně.

Přidání agentury do Business manageru

Přidání agentury do Business manageru

A základní nastavení máte za sebou. Příště se společně podíváme na další vychytávky, které se vždy hodí umět. Potřebujete-li poradit s vytvořením Business manageru, kontaktujte nás na +420 774 554 005 nebo napište jednomu z našich konzultantů, rádi vám pomůžeme.

1 komentář u „Jak založit Business manager? Je to snadnější, než si myslíte

  1. Pingback: Propagujte své zboží na Facebooku. Nový XML feed vám pomůže. | Eshop-rychle.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *