Začátkem nového roku bývá zvykem bilancovat. AdVisio má za sebou opravdu nabitý rok a během uplynulých měsíců se výrazně proměnilo: v lednu nabralo vítr do plachet a v prosinci přistálo v přístavu, kde kotví vlajkové lodě těch nejlepších českých marketingových agentur.

Na to, jaký byl rok 2017 a co se plánuje na rok 2018, jsem se zeptala majitelů AdVisia Jiřího Komára a Radima Vašíčka.

Co považujete za největší úspěch AdVisia v roce 2017?

J: Vybrat jednu věc opravdu není snadné. V roce 2017 naše agentura prodělala asi nejvíce změn od roku 2013. V každé oblasti našeho působení jsme se posunuli dál. Agentura vyrostla jak v počtu nových kolegů, tak v počtu klientů. Získali jsme velmi důležité certifikace Google Premier Partner a Certifikovaná agentura Sklik. Za největší úspěch proto považuji fakt, že jsme ustáli růst a zachovali přitom kvalitu dodávaných služeb.

R: Kromě nových Google a AdWords certifikací pro mě velký úspěch představuje vybudování kvalitního týmu, a to především v oblasti performance. Za to, že jsme bez ztráty hvězdičky ustáli ohromný růst, patří velké díky našim lidem, novým, i těm, kteří to s námi táhnou už delší čas.

A co se naopak vůbec nepovedlo? Máte v minulém roce nějaký svůj „fuckup“?

R: Těch „fuckup“ věcí bylo loni více. Hned ze začátku odchod jednoho většího klienta, který nás velmi mrzel.

J: Dotklo se nás to hlavně proto, že šlo o dlouhodobě spokojeného klienta, který se rozhodl najmout na reklamu interního zaměstnance. Pokud ztratíte projekt, ve kterém se něco nedaří, jde to zkousnout, pokud vás však opouští zákazník, kterému jste hodně pomohli k růstu, člověka to zamrzí hodně.

R: Největší školu pak pro nás představoval odchod několika důležitých lidí z týmu najednou. Museli jsme se relativně rychle poprat s jejich zástupem tak, aby nedošlo k poklesu kvality služeb. To, co ze začátku vypadalo jako nepříjemná komplikace, nás ale ve výsledku dostalo na další level – a to jak profesně, tak osobně.

J: Chyb bylo samozřejmě více: Abychom je minimalizovali, zavedli jsme ve firmě proces učení se z vlastních chyb. Když se dnes objeví nějaký drobný problém, máme připravený postup, během kterého situaci proberou jednotliví senior specialisté, a vzniká tak zpětná vazba nejen pro nováčky.

AdVisio stále roste, přibývají nové projekty i lidé. Máte nějakou osobní vizi, kam chcete jít dál?

R: Moje osobní vize je taková, že agentura bude fungovat samostatně bez mého/našeho většího přičinění, a my se tak případně budeme moci věnovat i jiným projektům, které máme v hlavě a které by firmu rozvíjely i v dalších oblastech.

J: Já mám vizí více. Pro mě vždy na prvním místě stojí zákazník, pro toho tady jsme. Proto se letos chci zaměřit na další zlepšování proklientského servisu. Kromě toho připravujeme řadu novinek a služeb, díky kterým se náskok našich zákazníků před konkurencí zase o kousek zvýší.

Advisio se stalo certifikovanou agenturou Sklik a Google Premier Partnerem. Co tyhle certifikáty konkrétně přináší klientům?

R: Jde o jakýsi „punc“ kvality. Znamení pro klienty, že naši práci děláme opravdu dobře. Certifikáty nám zprostředkovaly užší spolupráci jak s Googlem, tak s Sklikem, a získali jsme díky nim přednostní přístup k novinkám a beta testům nových funkcí v reklamních systémech. Ty můžeme s našimi klienty zkoušet, a rozšířit tak možnosti reklamy jako takové.

Dáváte pracovní příležitosti těm nejmladším na pracovním trhu. Kolik loni prošlo AdVisiem stážistů a jaký je celkový počet juniorů ve firmě teď?

J: AdVisio se mladým talentům již několik let věnuje v kampani „Chci být markeťák“. Chápeme, že se mladý člověk jen velmi těžko prosazuje v tak progresivním oboru, jakým digitál je. Tento program chce mladé markeťáky s on-line marketingem nejen seznámit, ale také je naučit, jak pracovat s možnostmi, které tento obor nabízí. „Chci být markeťák“ se hodí nejen studentům, ale také třeba maminkám po mateřské, nebo lidem, kteří chtějí pracovat v reklamě, ale nemají zatím žádné zkušenosti.

Jak se vyrovnáváte s obecným nedostatkem marketingových seniorů na pracovním trhu?

R: Situace se seniory je v našem regionu mnohem horší než například v Praze, takže dáváme šanci i lidem bez jakékoliv praxe s tím, že specialisty z nich vychováme. Tento přístup se nám osvědčil a plánujeme si v něm pokračovat. Postupně zdokonalujeme systém interního vzdělávání. Máme v týmu dostatek seniorních specialistů, kteří dokážou předat své know-how těm mladším, a proto se nám daří posouvat juniory dopředu rychle.

Proč organizujete vzdělávací projekty typu MarketingOn, nebo různá školení a workshopy? Budete se vzdělávacím aktivitám věnovat i dál?

J: MarketingOn jsme začali dělat hlavně proto, že nám v Ostravě podobná akce chyběla. Pro každého markeťáka je vzdělání zásadní, a to jak samotné učení, tak inspirace. MarketingOn je hlavně o inspiraci. Špičkoví marketéři sdílejí své know-how a diskutují s účastníky. To prostě nemá chybu! Pro rok 2018 už teď pracujeme na dalších projektech, které se vzdělávání úzce dotýkají. Nechte se překvapit.

Máte nový web. Jak dlouho jste se věnovali jeho přípravě a celkové realizaci?

J: Dlouho, opravdu dlouho. Web je naší vizitkou, a tak jsme se už v roce 2016 rozhodli, že web chceme mít prostě skvělý. To jsme ovšem netušili, do čeho se pouštíme. Web se značně rozrostl o nové vstupní stránky, hodně jsme taky řešili responziv a rychlost webu. Hodně času zabrala textace, kterou jsme dokončili v listopadu. Teď už nás naštěstí čeká jen pár dodělávek. Kolem webu jsme sdružili malý tým lidí: grafika, programátora a copywritera, návrh webu a UX práce jsem obstaral sám, stejně jako vedení projektu. Web jsme dlouho ladili a vlastně ještě ladíme, jsem puntičkář, takže si kolegové se mnou v tomto směru dost užijí. „Web je nekonečný vývoj„, to opakuji i našim klientům, když jim doporučuji stejný postup, „jen tak vás konkurence nedožene.“

Kdybyste měli jmenovat jen 3 věci, na něž jste v současném Advisiu opravdu hrdí, co by to bylo?

R: Oceňuji hlavně náš perfektní tým lidí. Díky týmu máme na firmě výbornou přátelskou atmosféru. Zároveň jsem hrdý na naše klienty, kteří s námi rostou a jsou k nám velmi loajální.

J: Pro mě osobně je asi nejzásadnější to, že jsme AdVisio před lety vůbec založili. Protože vytvořit firmu s podobným kreditem, jaký mají pražské agentury, byla opravdu obrovská výzva. Druhou věcí, na kterou jsem poslední dobou hrdý, a v tom s Radime úplně souhlasím, je náš tým. Lidi chodí do práce, poněvadž je to baví. Sdílí mezi sebou zkušenosti, diskutují, mají zájem, profesně se vyvíjí a dosahují výsledků, které mě samotného často překvapí. Do třetice chci vypíchnout prodejní výsledky našich klientů. Mnohým z nich totiž přinášíme výrazný zisk. S řadou klientů dlouhodobě překonáváme meziroční výsledky o stovky procent, a to mě vážně těší.

Co byste chtěli dokázat, nebo zlepšit v roce 2018?

J: Jak jsem už zmínil, rok 2018 bude pro AdVisio ve znamení zlepšování péče o zákazníky. Naše zákazníky bereme jako partnery a hodně řešíme, jak se jim daří a jak jsou s naší prací spokojení. Mnohým klientům suplujeme celé marketingové oddělení. Víme, jak uvažují, co řeší a pomáháme jim s plánovaním celé marektingové strategie. A to je velká zodpovědnost. Proto je jedním z našich letošních cílů proces, který ještě více vyladí vzájemnou komunikaci.

R: Určitě bychom také chtěli začít více přednášet a předávat naše know-how dále ostatním. Máme v plánu i zajímavé akce pro veřejnost, takže věřím, že vše dotáhneme do zdárného konce. Byl bych rád, kdyby se nám s vybranými klienty podařilo úspěšně „expandovat“ do ciziny. zahraničním trhům se do budoucna vůbec chceme více otevřít. Jelikož jsme v posledních letech opravdu rychle rostli, myslím si, že bychom se měli letos zaměřit také na stabilizaci a vyladění interních procesů.

Štítky: online marketing

Radka Legerská

Radka Legerská [1]
[1] Senior Copywriter

Píše a obsahu, který prodává, se věnuje už déle než 12 let. Bez kafe nežije, hodně čte a jednou napíše knihu [nebo dvě].