MarketingON#5: Ročník plný překvapení

Čtvrtek 16.5. odpoledne se opět nesl ve znamení MarketingONu. Náš 5.ročník setkání všech marketingových srdcařů a nadšenců opět hostil minulým eventem ověřený Cooltour. Bohatý program nabízel ne klasicky 3 řečníky, ale rovnou 4! Nechyběly ani zajímavé workshopy a další bonusy jako hlídání malých markeťáků či interaktivní soutěž. Pojďme si to společně ještě jednou zrekapitulovat. 😉

Co všechno se servírovalo

Všichni zúčastnění snad dokáží vyjmenovat všechna překvapení a novinky, které jsme v potu tváře několik měsíců vymýšleli. Kdyby náhodou ovšem někdo tápal a nebyl si jist, dovolím si krátké shrnutí.  Jako sladkou tečku Adél zařídila bonusového řečníka s pořadovým číslem 4, který nám přišel představil své podnikání. A že ten bonus stál za to!

Kromě již tradičního servisu v podobě hlídání prťat, osvědčeného cateringu a naducaného baru (který servíroval pochutiny a pitivo jako namazaný blesk!), přibylo občerstvení v podobě džbánů s vodou a program doplnila lehoučká soutěž. Nejen pro pobavení a snad i snadnější navazování nových kontaktů, ale i pro krásnou výhru se zapojila značná část osazenstva. To bylo radosti!

Úvodní slovo moderátora Honzy.

V neposlední řadě nastala inovace v podobě přihlašování na tolik oblíbené závěrečné workshopy. Kromě našeho bonusového řečníka si pro vás připravili spoustu zajímavých věcí. Na tyhle třešinky na dortu všichni dostali prostor přihlásit se předem prostřednictvím online formuláře. Přišlo nám to jako příjemnější a pohodlnější varianta. A co si budem, jsme online agentura, my děláme všechno online. 😆

Čtěte a buďte díky tomu cool jako Zuzka z Martinus.cz

Náš moderátor, sympaťák Honza, na jeviště pozval jako první Zuzku Kadeckou. Marketingová manažerka, která začínala jako prodavačka knih, nám stručně představila cestu knihkupectví Martinus. Historické okénko o tom, jak se z malého krámku z Martina stal jeden z největších a nejvýznamnějších shopů na Slovensku nás přesvědčilo, že pokud to myslíme vážně, děláte to pro lidi poctivě a srdcem, vyplatí se to.

Zuzka z Martinus.cz a její přednáška Makes book great again.

Na stejné vlně ostatně pokračují. Firma, která si stále drží své hodnoty a nezapomíná na to, že všichni jsme stále lidi a chyby se stávají, s vášní bojuje za návrat knih do rukou každého člověka. Protože číst je přece super! Skvěle se jim to daří třeba prostřednictvím Knižní šifry. Veleúspěšná vánoční kampaň, která lidem připomínala úžasnost knih a zároveň se u ní skvěle bavili, zažila 4 ročníky. Víc už jich nebude. Tak snad tento team knihomolů přijde s něčím novým a minimálně stejně úžasným.

Jak uhasit PR požár radil Ondra (kdysi) ze Samsungu

Není nad přírodní teplo. Z krbu. Ne z telefonu. Své o tom ví náš druhý řečník Ondřej Koubek. Nyní marketingový manažer firmy Scania, svého času řešil opravdu žhavou aféru poruchových Samsungů NOTE 7. Asi málokdo by mu jeho pozici v danou chvíli záviděl. Z fantastické vlajkové lodi, od které si firma hodně slibovala se v rámci týdnů stala pohroma. Jak z toho teda ven? Pokorně přijmout svou chybu a snažit se situaci napravit.

Ondřej a jeho žhavá přednáška.

Jednotlivé kroky, které firma podnikla nám Ondra představil. Firma nasadila intenzivní komunikaci a svolávací akce, aby se všechny nebezpečné mobily vrátily. Veškerá komunikace napříč všemi možnými kanály probíhala maximálně transparentně a otevřeně. Osobně se angažovaly také vrcholoví manažeři, kteří sdíleli veřejné omluvy a vyjadřovali lítost. V ČR se do oběhu dostalo asi 350 zařízení. Společnost se snažila dostat je zpět. A co jim nakonec zabralo nejvíce? Osobní dopis.

Crazy ponožky jsou top nejen podle Martiny z Dedoles

Druhou a zároveň poslední ženou čtvrtečního pódia se stala Martina Rypáková. Brand manažerka pestrých a neobvyklých ponožek Dedoles představila strategii, která nejenže fungovala, ale taky se ještě vysokou mírou podílela na osvětě a budování povědomí o vybrané problematice. Ponožky, každá jiná, ale přesto pár, se nabízely propůjčit hlas Světovému dnu Downova syndromu. A to přesně v Dedoles udělali. A tak vznikla ponožková výzva.

Martina a její ponožkové téma.

Jak teda postavit silnou strategii? Nastavíme si jeden a pouze jeden jediný cíl. Kromě nadupaného obsahu a kreativy potřebujeme kontext, do kterého naše veledílo zasadíme. Ideálně zlepšeme potenciál celého trhu. Prodávejme myšlenku, ne produkt a ideálně šiřme osvětu. Samozřejmě nezapomeňme na finanční strategii a cash flow. V neposlední řadě nepodceňujme přípravu na všech frontách. Tak aspoň tohle fungovalo veselým ponožkám. 😊

Česká kvalita a design ze Zlína představil Vašek z Vasky

Svou zajímavou životní cestu od mladého nadějného atleta až po úspěšného podnikatele nám odhalil poslední bonusový řečník večera Václav Staněk. Zakladatel značky obuvi Vasky. Nikdy se nezastavil a pořád něco vymýšlel. To ho dostalo nejen do nemocnice, ale nakonec i na exkluzivní list Forbesu 30 pod 30. Když totiž máme vizi, cíl, nápad a vůli, náš motor k cíli pohání jen to nejkvalitnější palivo.

Vašek z Vasek.

A jde to nakopnout i s budgetem nula nula prd. Trocha invence a nadšení přinesla první úspěchy. Hodně studia a neusínání na vavřínech pak posouvání se na stále další a další mety. Na vlastní kůži si ověřoval, co funguje a co ne. Na svůj první úspěch nabaluje další a další brandy, které podle něj stojí za to. Poskytuje jim své ověřené know how a investice. Tohle všechno a mnohem víc stihl od svých 17 do 21 let. Trochu příběh jako z pohádky, nemyslíte?  Ovšem nezastavuje a jede dál a dál.

Děkujeme a zase příště

Náš realizační tým v čele s Adél nepodcenil přípravy, poučil se z chybiček a dal do toho všechno. Snad se nám tedy podařilo maximálně vychytat každý aspekt a užili jste si to s námi stejně jako my s vámi. Těšíme se na ohlasy, zpětnou vazbu i na setkání při podzimním ročníku. Spoilery se nenosí, takže moc nemůžu naznačit, jak moc skvělé řečníky pro vás chystáme. 😊 Tak mějte uši nastražené a checkujte maily pro bližní info.

Tak 7.11. ahoj!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *