Cross-Device remarketing

Neunikne ani myš: Google umožní cílení pomocí cross-device remarketingu

Jedna reklama pro uživatele, kteří přistupují na web z desktopu, mobilu, či tabletu? Jedno nastavení, jedno zacílení a spustit. Super představa, že? Ještě lepší ale je, že už si to nemusíte jen představovat. Google se totiž rozhodl, že marketérům ulehčí práci a co nevidět spustí v AdWords cross-device remarketing. Tímto způsobem bude možné reklamy jednoduše cílit na uživatele všech zařízení současně.

Google do toho konečně praští

V minulosti podpora reklamy na více platformách zároveň neexistovala. Pokud uživatel navštívil e-shop, nebo jinou webovku  z mobilu, nešlo na něj později cílit prostřednictvím jeho počítače (pokud si samozřejmě stejné stránky neprohlížel i na tomto zařízení). Krátce řečeno: mobilní uživatelé byli při cílení na uživatele desktopů pro markétery úplně ztraceni.

„Myslím si, že Google při tom, jak tlačí na mobilní reklamu, v tomhle směru trochu zaspal“, říká náš PPC expert Radek Swaczyna, „nejde o úplně převratnou novinku, ale je skvělé, že to mnohým našim klientům, a tedy i nám výrazně zjednodušší cílení remarketingových kampaní.“ dodává Swaczyna. Cross-device remarketing pomůže lapit a proměnit v zákazníky i uživatele náhodně přistupující do e-shopu z mobilu. Pokud je uživatel přihlášený ke Google účtu, zaznamená ho systém pouze jednou a provází ho napříč všemi zařízeními, pomocí kterých se uživatel připojuje k obsahové síti.

google-blog-graphic_final

Lidé vybírají na mobilu, ale nakupují na počítači

Remarketing, který by sjednotil všechny platformy na trhu s on-line reklamou, výrazně chyběl.  Nejnovější studie Google a Ipsos potvrdily dlouhodobý trend: 60% konverzí v USA začíná na mobilu a končí na desktopu, či jiném zařízení. Proto Google přichází s cross-device remarketingem. Reklamy díky novému remarketingu budou na uživatele působit kontinuálněji a marketéři ocení jednodušší strategii plánování reklam. „Už nemusíme zbytečně několikrát značkovat stejného uživatele. Díky této funkci dokážeme lépe zachytit uživatele v průběhu celého nákupního procesu.“ pochvaluje si Swaczyna.

cross_device

Cross-device remarketing může vypadat třeba takto. Zákazník je targetovaný na každém zařízení, které během dne použije a inzerent ví, kolik reklam již viděl a co má udělat proto, aby uživatel dokončil svůj nákup.

Kdy Google cross-remarketing nasadí

Oficiálně Google představí cross–remarketingu příští týden na Adversting Weeku v New Yorku. Globální nasazení do všech uživatelských účtů bude otázkou měsíců. Sledování dat přihlášených uživatelů získá nový rozměr. Google tak následuje Facebook , který obdobným způsobem využívá data přihlášených uživatelů v rámci svého reklamního retargetingu. „Osobně mě zajímá, kdy s něčím podobným přijde Sklik.“ zakončuje Swaczyna.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *