Minulý týden jsme se zúčastnili konference Performance & Branding 2017. A protože jsme z toho byli nadšení a akce se nám líbila, rozhodli jsme se odkrýt naše poznámky z notesu a podělit se s vámi o to nejzajímavější, co si pro nás všechny Google připravil.

KPI a atribuce výkonnostních kampaní

Atribuce na základě údajů (zkratka DDA) pomáhá získat více konverzí při stejné ceně za konverzi. Má to ale jeden háček, potřebujete k tomu více než 600 konverzí a 15 000 prokliků za poslední měsíc :-). Příjemnou zprávou však může být, že DDA bere v potaz konverze napříč všemi zařízeními.

Novinky v autobiddingu

U nových kampaní není potřeba nastavovat modifikátory geografie, publika a času, eCPC (vylepšená CPC) bere tyto signály již v úvahu. Google také doporučuje ponechat modifikátory pro zařízení. Ty ovlivňují cílové CPC pro dané aparáty. A poslední tip k autobiddingu: Nastavení rotace inzerátů u kampaní s více konverzemi na „Optimize for conversions“ zvyšuje efektivitu nejen u eCPC.

Cílení dynamických reklam ve vyhledávání (DSA) pomocí feedu

Podle Googlu nejrychlejší způsob, jak inzerovat novinky. Můžete tak přesně řídit, které URL se budou u DSA kampaní cílit a které naopak budou z cílení vyloučeny. URL adresu přitom lze kategorizovat podle různých ukazatelů a přizpůsobovat tomu kreativy nebo bidding. Dynamické reklamy ve vyhledávání (DSA) najdou pro dotaz uživatele tu nejrelevantnější stránku vašeho webu a vytvoří inzerát na míru. Ačkoliv to má být nejrychlejší způsob, doporučujeme Googlu to ještě trochu vypilovat. Po rozhovoru s podporou jsme se dozvěděli, že první načtení reklam trvá až 2 týdny, a to nám nepřipadá moc rychlé :-).

Novinky v Google nákupech a video kampaních

Největší novinkou v Google nákupech je uvolnění inzerce léků od června 2017. Nově také nesmí být promo na obrázcích, smí se zobrazit pouze výrobci nebo označení barev. Google dále doporučuje nastavit optimalizaci pomocí tROAS, čímž se ale mění požadavky na strukturu kampaní. Nemělo by se nyní rozdělovat podle sortimentu, ale například podle marže produktů.

Videa válčí světem obsahu už nějakou chvíli a Google neotálí. Připravil nový formát video reklamy zaměřený na maximalizaci prokliků na webové stránky a sbírání „lehkých“ konverzí (registrace, rezervace apod.) – Trueview for Action (prozatím v beta verzi). Tím ale novinky ve video sféře nekončí. Google představil také nové druhy cílení, jako jsou životní momenty – svatba, stěhování nebo dokončení studia a těšit se můžeme na cílení na YouTube na základě klíčových slov ve vyhledávání.

Prezentace se nesly zejména v duchu, jak tyto video kampaně optimalizovat a jak je vyhodnocovat. Při vyhodnocování nezapomeňte na to, že video není o počtu kliků nebo přímých konverzích. Ideální je sledovat a vyhodnocovat vliv video kampaní na zvlášť vytvořeném AdWords účtu. Lépe tak pochopíte, kolik lidí web navštívilo po zhlédnutí videa, kolik jich nakoupilo atd.

A co nám (a vám) Google doporučuje?

  • Používat Youtube karty – Použití „konverzního“ prvku během videa zlepší dopad kampaně na atributy značky
  • Zapojovat více END-SCREEN karty (karty v posledních 5-20 sekundách videa) – Předávají uživateli jasnou zprávu, co dělat dále.

Chytré obsahové kampaně

Co si pod tímto pojmem představit? Automaticky optimalizovanou reklamu zobrazující se správnému uživateli se správným bidem. PPC specialista dá dohromady 5 nadpisů, 5 popisků, logo a 15 obrázků. Z těchto podkladů se vytvoří kombinace, které se následně testují. Ty nejúspěšnější variace se pak budou zobrazovat. Důležité je myslet na to, že pokud se připojí XML feed, generují se následně bannery produktové (které jsou mnohem úspěšnější). Naši AdVisio konzultanti tyto kampaně již testovali a doporučujeme je spíše u projektů s větším rozpočtem, kde mají větší potenciál.

Štítky: Google google adwords GPBS PPC video reklama vzdělávání

Markéta Gramesová

Markéta Gramesová [1]
[1] PPC Team Leader

Vedoucí PPC oddělení se zálibou v moderních technologiích a cestování.