Pokládáme červené koberce a rozdáváme zlaté trofeje

Když se řekne mezi rybáři „chyť a pusť“, vybaví se jim nejen způsob lovu ryb, ale také stejnojmenný e-shop. Pro oblíbenou rybářskou speciálku zajišťujeme služby už od roku 2014. Rozvíjení klientů považujeme v AdVisio za samozřejmost, a proto jsme se po úspěšné kampani na sociálních sítích rozhodli dát naše rybářské a marketingové hlavy znovu dohromady. Netrvalo dlouho a na webu visela výzva k účasti ve fotografické soutěži Rybářský Oskar.

O značce Chyť a Pusť

Než jsme přestřihli startovní pásku

S Chyť a pusť jsme měli za sebou už skoro 4 roky úspěšné spolupráce. Zpočátku se nejednalo o full service, jako je tomu v současnosti. Se spokojeností klienta však rostl i rozsah služeb, které nám svěřil. V porovnání se začátkem spolupráce a loňským rokem se nám povedlo navýšit tržby o více než 300%. Po kampaních s převážně prodejním charakterem jsme tentokrát zaměřili naše aktivity na brand.

Rozhodnutí, že uspořádáme projekt ve formě soutěže, nevzešlo ze zadání klienta, ale z brainstormingu u nás v AdVisio.  Při formování klíčové myšlenky jsme vycházeli z našich zkušeností ze správy facebookové stránky Chyť a pusť. Pravidelně jsme totiž ve schránce doručených zpráv nacházeli spoustu fotografií rybářů, kteří se jednoduše chtěli pochlubit svými úlovky.

Ke vzniku projektu v podobě soutěže nahrával i fakt, že atmosféra v rybářské komunitě má veskrze přátelskou atmosféru. Proto jsme mírnou dávku soutěživosti vyhodnotili jako přínosnou a pro fanoušky motivační. Načrtli jsme hrubší obrysy projektu, koncept představili klientovi a hned po jeho souhlasu jsme se dali do příprav. Za cíl jsme si stanovili posílení brandu a mobilizaci fanouškovské základny.

Cíl je jasný, úkoly jsou rozdané. Vzhůru do práce!

Od této chvíle jsme začali na projektu intenzivně pracovat. Zápal a nadšení rybářů nemá mezi koníčky Čechů obdoby, proto soutěž dostala i patřičně honosný název: Rybářský Oskar a vytvořili jsme i unikátní logo. Nakoupili jsme domény, kodér a grafik vytvořili mikro stránku a připravili rozhraní WordPress pro schvalování soutěžních fotografií. Eliška z týmu copywriteru zaštítila projekt po textové stránce a vše koordinovala naše projektová konzultantka Peťa. Neobešli jsme se ani bez právníka. Okamžik vypuknutí soutěže totiž v podstatě odpovídal datu spuštění nařízení GDPR. Bez konzultace s odborníkem bychom soutěž nepustili do světa.

Osoby zapojené do projektu pracovaly souběžně bez větších zádrhelů. Dokončili jsme jej proto v termínu, který jsme si stanovili – a to začátek hlavní rybářské sezóny. Během přípravných prací jsme čas od času potřebovali schválení od klienta. Snažili jsme se jej však „zatěžovat“ co nejméně. Projektová konzultantka proto vše potřebné tlumočila klientovi v maximálně úsporné podobě. I díky hladké komunikaci a spolupráci s klientem v polovině dubna soutěž vypukla.

Varianty grafiky PPC bannerů

Kontrolujeme, losujeme, vyhlašujeme. Seč nám síly stačí

Celou akci jsme samozřejmě neponechali bez podpory. K propagaci soutěže jsme využili článek v magazínu na e-shopu klienta, zapojili jsme reklamu na PPC a vytvořili bannery pro reklamu na Facebooku.

Fanoušci se zapojovali se svými fotografiemi úlovků už od prvního dne. Za celou dobu trvání soutěže jich přišlo celkem 1271. Než se soutěžní fotografie objevily na mikro stránce, každá z nich prošla našim schvalovacím procesem. Tím jsme zajistili dodržení nastavených pravidel. Rozhraní WordPress celý proces usnadňoval a nedocházelo tak k větším prodlevám mezi doručením a zveřejněním.

Na počátku každého měsíce jsme losovali ze zaslaných fotografií výherce za uplynulých 30 dní. Díky tomu jsme udrželi po celých 7 měsíců zájem a motivaci fanoušků. Vyhlašování probíhalo jak na mikro stránce, tak na Facebooku. Ve finálním kole nechyběla pro obě výherní trojice (v kategorii „děti“ a „dospělí“) ani slavnostní „oskarová“ grafika.

Rybářský Oskar v číslech

Díky důkladné přípravě a podchycení všech potenciálních rizik a nejasností, jsme dokázali po celou dobu konání soutěže omezit komunikaci s klientem na minimum. Náš tým obstaral veškerou správu, včetně kontaktování výherců a shromáždění potřebných informací od vítězů. Jediným úkolem klienta bylo zabalení výher a odeslání na příslušné adresy. Tento standard jsme udrželi od počátku až do finálního kola. Pouze poslední balíček obsahoval hodnotnější výhry a poháry. I ty jsme klientovi dodali.

Dosah reklamy na Facebooku

Počet fanoušků na Facebooku

Oskaři jsou rozdaní. Bilancujeme

Pozitivní zpětná vazba přicházela ve více úrovních. Potěšila nás velká účast i gratulace výhercům od rybářů, kteří nezvítězili. Výherci nám zasílali fotografie, kde zachycují svou radost z cen. Aniž bychom je k tomu vyzvali. Zájem o značku a produkty se projevil také v tržbách e-shopu, ačkoli jejich růst nebyl primárním cílem.

Naše úsilí na projektu jsme směřovali, jak bylo zmíněno, k posílení brandu a vytvoření „něčeho speciálního“ jen pro ně. Pro fanoušky rybaření. A to se také povedlo. Jak dokládají čísla z Facebooku, oslovili jsme široké publikum se zájmem o dané téma. Nemalý díl „práce“ na nárustu fanoušků Facebookové stránky přikládáme také Rybářskému Oskarovi.

Rybářský Oskar 2018 už je dávno za námi. Proč ale brzdit rozjetý vlak, když mají rybáři stále čím se chlubit? Ve spolupráci s klientem jsme se proto rozhodli ve fotografické soutěži pokračovat a plynule tak navážeme na nové oskarové klání. Letos možná o něco později, ale zato o dvě třídy zajímavější.

Petrův zdar!

Vyjádření konzultanta

Vyjádření klienta

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *