PPC Restart 2017: Hygiena, novinky a off-line konverze

PPC Restart 2017: Hygiena, novinky a off-line konverze

Ranní ptáče dál doskáče. Tak si i naše agentura 20. října přivstala a jedním z prvních vlaků vyrazila směr Praha. Co nás tam čekalo? Jedinečná událost plná zajímavých informací pro rozšíření obzorů v oblasti PPC reklamy – PPC Restart.

O bouři Herwart ještě neměl potuchy ani ten nejlepší meteorolog, a tak se nám opět podařilo dorazit na místo určení přesně na čas. Po úvodním zápisu a umístění příspěvků na sociální sítě, jsme se usadili v konferenčním sále, aby celá akce mohla přesně v 9:00 začít.

3…2…1…

První blok přednášek zahájil Jiří Pokorný ze Sun Marketingu s tématem nativní reklamy. Jedná se o velmi aktuální téma, a to nejen díky společnosti Seznam, která tuto funkci hodlá spustit v co nejkratším časovém horizontu. Dostalo se nám porovnání údajů z oblasti proklikovosti, nákladů a konverzního poměru oproti klasickým bannerovým reklamám v obsahové síti. Hashtag #ppcrestart už v tuto dobu zaznamenával na Twitteru slušný trending.

Druhá přednáška se týkala hygieny kampaní ve službě AdWords a nevedl ji nikdo jiný než Eliška Kubátová z pražské pobočky Googlu. Byl nám podrobně představen nástroj, který z poskytnutých dat sdělí, ve kterých oblastech si vedeme skvěle, a kde by to chtělo naopak nastavení jednotlivých kampaní poupravit. Blok uzavíraly užitečné informace o tom, jak efektivně sledovat kvalitu a výkonnost PPC kampaní.

Offline konverzce, DMP a Sklik

Po prvním breaku, který ocenili zejména jedinci přiklánějící se ke kofeinovým a nikotinovým stimulantům, se naplno rozeběhl druhý blok přednášek. Jeho začátek si užili především ti, kteří rádi bádají po nových výzvách v prostředí Skliku. Krom užitečných rad, jak z nástroje vytěžit maximum, jsme mohli díky přítomnosti programátorů Skliku nakouknout pod termínovou pokličku připravovaných novinek.

Následovalo seznámení s platformou DMP (Data Management Platform), která usnadní práci s daty a dokáže je vhodně skloubit do jednoho celku. Třetí přednáška druhého bloku patřila Tomášovi Hlavíkovi a Facebooku, konkrétněji tématice off-line konverzí. Ano, skutečně stále existuje také off-line prostředí. Představen byl kompletní postup pro správné nastavení kampaně k měření off-line konverze. Stačí pouze sehnat o zákazníkovi co nejvíce relevantních dat a můžete začít porovnávat jedničky a nuly se skutečnými zákazníky ve vaší kamenné prodejně.

PPC a SEO si je bližší, než si myslíte

Hlad po informacích začal střídat hlad čistě fyziologický. S posledním slovem druhého bloku se proto všichni pozvolna odebrali do místní jídelny. Díky skvělé organizaci jsme se všichni opět sešli v konferenčním sále na třetí přednáškový blok. (Skoro) nikdo se neztratil, nezpozdil ani neupadl v zapomnění.

Poslední část programu se věnovala spojení dvou odlišných týmů – PPC a SEO. Proč? Z jednoho prostého důvodu. K problémům nemůžeme přistupovat odděleně. Je nutné spolupracovat a dostat z poskytnutých dat to nejlepší pro klienta.

Po šťastném shledání dvou “znepřátelených” stran barikády přišlo na řadu rozšíření obzorů v oblasti využití Adwords Editoru. I ti nejzkušenější v sále ocenili tipy Karla Rujzla, jak si zpříjemnit každodenní rutinu v tomto nástroji. Třetí blok byl zakončen Honzou Tichým a prací s publiky. Ukázal nám, jak efektním importem dat z našeho CRM můžeme skvěle vytvářet publika VIP zákazníků a efektivně je identifikovat napříč zařízeními.

Kdo si počká, ten se dočká

Poslední pauzu někteří využili k předčasnému odchodu a s dalšími přednáškami publikum citelně řídlo. Naše agentura ovšem vytrvala. Odměnou nám byla přednáška od Veroniky Brindzové o reportování statistik konverzí a jejich očištění od nežádoucích vlivů. Vhodné rady, tipy a časté chyby při práci s Google Analytics byly skvělou inspirací pro další práci.

Na řadu přišlo video a jeho správné vyhodnocování. Google na měření konverzí z videí výrazně zapracoval, ale i tady musíme jít štěstí naproti. Vytvořte si pro videoreklamu úplně nový účet AdWords, pomůže vám to zorientovat se ve výsledcích a k lepšímu pochopení konverzních akcí plynoucích z videa. Protože už samotný proklik můžeme u videa považovat za projev konverze.

Celá akce byla následně zakončena závěrečnou přednáškou, která byla věnována atribucím a případným problémům s vyhodnocováním.

Sečteno podtrženo. PPC restart se letos náramně vydařil. Organizace celé akce byla na skvělé úrovni. Užitečných informací ze světa PPC reklamy bylo více než dost a každý si z konference odnesl spoustu zajímavých poznatků. Naštěstí nám cesta zpět a notná dávka tweetů pod již zmíněným tagem pomohly s utřízením nabytých informací. Už teď se těšíme na další ročníky Restartu věnovanému PPC. Konec hlášení :-).

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *