PPC Restart 2018: Trendy v placené reklamě na Internetu

Další ročník PPC konference, na které jsme samozřejmě nemohli chybět. Poutavé přednášky v programu stály za to ranní vstávání a cestu do hotelu Olšanka a zpět. Celá naše početná výprava se těší na novinky a případovky z oboru. Přijeli jsme tak akorát na čas, stihli dát rychlou snídani, usadili se na balkoně a už na pódium přicházel první řečník.

Zahájení PPC Restart 2018

Youtube reklama, Big Query a DPA

První blok přednášek otevřela Eva Nyklesová s tím, že není špatné Youtube reklamy, jen špatného KPI.  V agentuře h1.cz udělali velký průzkum Youtube videoreklamy na českém trhu. Představili nejúčinnější formáty pro jednotlivé cíle kampaně a jak na jejich vyhodnocování.

Co jsme si odnesli? Při vytváření YT kampaní si hlavně ujasněte své cíle, stanovte si KPI, podle toho vyberte formáty reklamy a pak zvolte vhodné cílení. Vyhodnocování velkých kampaní dělejte v samostatném účtu a vytvořte si více konverzí – návštěva detailu produktu, nákupní košík, objednávka, atd.

                                  Awareness                            Consideration                              Action

KPI CPM, frekvence, imprese, zásah Viewrate, CPV, CTR, míra zhlédnutí Konverze, CPA
Formáty Bumper ads, Trueview for reach Trueview instream, for action, for shopping Trueview for shopping. Action, instream, discovery
Cílení Témata, zájmy, demografie a umístění Custom intent audiences, custom affinity audiences, life events, in market Custom intent audiences, remarketing, vyzkoušejte i life eventy
Tipy Zaujmout uživatele, vložit brand na začátek videa Vložení karty do videa, call-to-action, USP produktu, endscreen Call-to-action tlačítko a odkaz

Daniel Zrůst osvětlit automatizaci velkých účtů s využitím Google Big Query.  Pokud máte programátorského ducha, určitě jste se dozvěděli zajímavé možnosti, jak si zrychlit a zefektivnit práci na velkých účtech. Díky zkombinování Google Ads a Google Big Query lze vytvářet automatizované “kontrolní” i “změnové” nástroje s využitím SQL. Daniel nám poskytl i skript na import z Big Query do Google Ads.

Co vše můžete automatizovat?

  1. bidování
  2. kontrolní mechanismy
  3. práci s vyhledávacími dotazy
  4. aktivování a pozastavení kampaní, reklamních sestav, klíčových slov
  5. a spoustu dalších možností, které můžete využít s pomocí vašeho CRM

První blok přednášek uzavřela  Petra Drahošová s dynamickým remarketingem na Facebooku. Shrnula základy a co vše a co vše musíte mít nastaveno, abyste vůbec mohli spustit reklamu. Podobný návod najdete i u nás.

5 hlavních podmínek, bez kterých se dynamické reklamy neobejdou:

  1. E-shop, web
  2. Audiences
  3. FB pixel
  4. Katalog
  5. Datová analýza

Pro lepší segmentaci reklamní kampaně doporučuje posílat do katalogu co nejvíce informací o produktu. Nestačí se spokojit pouze s povinnými elementy. Facebook některé EVENTY detekuje sám, vhodné je přidávat i měření mikrokonverzí pomocí vlastních EVENTů. Jako třešničku na dortu potom využívejte vlastní obrázky, kdy dosadíte daný produkt/službu do požadovaného kontextu. Lze to například pomocí vlastní on-line aplikace.

Prospecting, synergie Programmatic & PPC a Facebook ads Low-Cost

Po krátké pauze přišla na pódium Anna Petrová s přednáškou Oslovte nové uživatele pomocí dynamických reklam. Poodhalila efektivní cílení dynamické reklamy na uživatele, kteří ještě na vašem e-shopu nebyli. Recommendation engine Google pomocí Machine LearningBig Data dokáže efektivně určit, který produkt dokáže oslovit daného uživatele.

Google sám vytváří podobná publika na základě chování vašich návštěvníků stránek. Není nic snadnějšího, než začít s dynamickým prospectingem s cílením na tyto uživatele. 

Kombinací Smart Bidding + Optimalizovaný XML feed + Responzivní reklamy docílíte maximálního potenciálu Google Ads při oslovování nových zákazníků. Využijte produktový feed na maximum, doporučte v reklamách uživatelům vybrané produkty. Koukněte na  případovou studii reklamy s nasazením cílení na podobná publika e-shopu Zoot.

Adam Nykles nás provedl možností, jak propojit 2 zcela odlišné světy PPC reklamy a Programatické reklamy. Poskytl cenné rady pro využití dat nasbíraných z PPC v Adformu pro zlepšení výkonu v programatiku, možností pro kreativu a také spojení pohledu na cestu zákazníka napříč digitálními kanály.

Low cost, ale zároveň cool příspěvky a reklamy na Facebooku. Zajímavé téma a moře tipů na nástroje představil Jan Fatura. Standardní možnosti v rámci Business Manageru jako Slideshow a  rozpohybování obrázků v šabloně pro videa známe všichni. Ale co tyhle low-cost aplikace? Seznamte se:

  • Adobe Spark Post pro tvorbu koláží, obsahuje velkè množství customizací. Rozhýbání probíhá na úrovni efektu přechodu. Můžete využít předpřipravené šablony.
  • Legend rozpohybuje nahraný text. Opět je zde možnost využívat předpřipravené šablony.
  • RIPL je spíše nástroj pro publikování na sociálních sítích, umožní i vytvářet působivá videa z fotografií. Pokročilejší tvorba slideshow než je v Business Manageru.
  • Videoshop aplikace, pomocí které vytvoříte slideshow ve všech používaných formátech.
  • Jako bonus potom doporučení na on-line generátor GIFů.

Upozornění závěrem: Některé aplikace omezují použití pomocí vodoznaku přidaného do výsledného videa. Cena za využití aplikace bez vodoznaku potom už low-cost moc není.

Kam má namířeno Digitál, marketingové mapy a automatizace vyhledávacích dotazů

“Já vůbec nerozumím tomu, co vy děláte.” Na pódiu se objevil pan Josef Havelka, který vedl zajímavou úvahu nad Digitálním marketingem.

U velké části zadavatelů podíl digitální reklamy na celém marketingovém rozpočtu signifikantně převyšuje podíl revenues z ecommerce získaných. Je digitál opravdu ten Nový Zázračný Recept? Nebo je to jen další „marketingová“ bublina, která brzy splaskne?

Co podstatného jsme si odnesli? Marketing se musí řešit komplexně. Nelze řešit pouze kliky, imprese. Klademe-li důraz na krátkodobé výsledky, hůře se buduje Brand a jeho zapamatovatelnost. Udělejme krok zpět a řešme marketing!

Michal Krutiš přinesl svou představu Marketingové mapy PPC. Máte také svůj checklist PPC reklamy? Novinky v PPC reklamě se na nás pořád hrnou, ale máte už vyřešené základy? Cílem mapy není mít všechno nastavené, ale určit, co má a co zase nemá smysl pro daného klienta.

P.S.: koukněte na Marketingové mapy

Lukáš Vožda představil nástroj pro automatizaci search term optimalizace. Nástroj poskytuje nový způsob automatizace kontroly vyhledávacích dotazů. Měl by ušetřit čas při optimalizaci a vyfiltrovávat nerelevantní vyhledávací dotazy. Jedná se o soubor skriptů, který funguje přes Google Sheets. Jednotlivé skripty plní jednotlivé kroky. Jeden stahuje data z Google Ads i Sklik, druhý zajišťuje sharování spreadsheetů a další provádí konkrétní výpočet. Při výpočtu dochází k porovnání metrik, například míry prokliku a konverzní poměry. Dokonce i extrahuje pouze ty vyhledávací dotazy, které zároveň nejsou klíčovým slovem. Zároveň si umí velmi dobře poradit s cizími jazyky. Výsledky, které nástroj poskytne je však potřeba ještě zkontrolovat.

Integrace tohoto nástroje je komplikovanější a nebyla součástí přednášky. Pokud tato vychytávka někoho zaujala, je možné se s Lukášem Voždou domluvit.

FB Brand Lift, automatické strategie na Alza.cz a témata dnešního PPC svět

Jan Veselý nám představil realizovanou kampaň na nejmenovanou značku, u které proběhla Brand Lift Study. Těchto kampaní je u nás jako šafránu, jelikož pravidla pro spuštění byly prakticky nedosažitelné. Nyní Facebook povolil a abyste mohli spustit Brand Lift Study, kampaň musí splňovat:

  1. Zásah >1 000 000 lidí
  2. Imprese >3 500 000
  3. Období 3-12 týdnů

Podobně, jako u jiných Brand Liftů, je potřeba vhodně zvolit otázky a správně vyhodnotit výsledky. Kampaň plánujte až 3 měsíce dopředu. Využijte plánovač kampaní ve Facebookovém rozhraní, velkou pozornost věnujte vyladění grafiky reklamy. Do Facebooku se posílá pro kontrolu a posouzení vhodnosti.

Další přednáška byla v podání René Trana a Ondřeje Švarce z Alza.cz. V Alze používají k vyhodnocení vlastní atribuční model. Tato data byla vždy dostupná jen interně, což při testování autobidding strategie zkreslovalo výsledky. Jak se podařilo situaci vyřešit pomocí importování interních dat do AdWords.

Celý marketingový den zakončil Radek Hudák z Shoptetu. “Co jsou témata dnešního PPC světa a co skutečnost? Data založena na unikátním průzkumu agentur i klientů. A návod jak se z toho nezbláznit.” Jak klienti (ne)využívají nové možnosti a postupy cílení reklamy? Hlavně používejte selský rozum, uvědomte si, zda novinky jsou pro vás přínosné.

Den plný inspirativních přednášek nám dal zabrat. V duchu se už všichni vidíme v náruči prodlouženého víkendu a odpočinku. Ovšem odjíždíme spokojení a obohacení o nové informace, podněty a nápady. Jako bonus na závěr přikládáme všechny prezentace.

 

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *