Tento měsíc se konala vůbec 1. konference výkonnostního Facebook marketingu v ČR, pořádaná agenturou Business factory. My jsme na ni samosebou byli a připravili jsme vám přehled toho nejzajímavějšího z „feedu“.

 

Kdo jiný by měl den plný zajímavých přednášek otevřít než CEO BF a ROI Hunteru v jedné osobě Karel Tlusťák.Celá jeho přednáška se nesla v duchu trendů v oblasti performance marketingu na Facebooku. Dostali jsme několik praktických a užitečných rad. Za zmínění stojí především práce s publiky, která navazuje na činnost algoritmu Facebooku, který pracuje s cca 2 miliony signálů získaných od každého uživatele. Zdůrazněna byla segmentace publik pro remarketing o uživatele, kteří na Vaši stránce tráví minimum času. Dále také dynamický prospecting, díky kterému můžeme oslovit podobné uživatelům ze špičky nákupního funnelu s produkty, které nakoupili již jejich předchůdci.

V současnosti se věci daly do pohybu, a to doslova. Na uživatele fungují reklamy, které se hýbou a jsou esteticky vhodně zpracované. Uživatele zaujme především pohyblivý content typu slide show, videa v kolekcích a dynamické video. Pokud výkon reklamy po spuštění citelně klesá, raději kreativu vyměňte, protože dobrá reklama výkon neztrácí.

Dobrá kampaň závisí na nápadité kreativě

Pavel Tekel z Facebooku hovořil o účincích kreativy na výsledky kampaní a představil záchytné body:

4 Tekelovy rady k reklamě na Facebooku:

  • Získejte pozornost v co nejkratším čase: V době extrémně rychlé konzumace obsahu je první dojem velice důležitý. Zaujměte uživatele na první pohled a ukažte mu jen to nejdůležitější.
  • Sound Off: Znáte tu trapnou chvíli, kdy Vám něco začne nahlas hrát v absolutním tichu a okolí se na Vás dívá gilotinovým pohledem? Uživatelé mají defaultně často nastaveno přehrání videí bez zvuku. Proto je důležitá práce s textem. Nestačí pouze přidat titulky, lépe fungují krátké úderné texty vstupující do videí s relevantním sdělením.
  • Zaplňte mobilní obrazovku: Stále využíváte videa v poměru 16:9? Vyzkoušejte nativnější formáty pro mobilní zařízení. Čtverec popřípadě rozměry na výšku zaberou v newsfeedu uživatele více místa a vy si jej tak můžete na chvíli ukrást zcela pro sebe.
  • Hrajte si s obsahem: Vymýšlejte nové postupy, kreativy a formy jak uživatele zaujmout. Facebook není zdaleka na konci svých možností a fantazii se zde meze nekladou.

Čas uživatele získáte originálním obsahem

Následující přednáška byla věnována brandingu v oblasti Facebook marketingu s anglicky mluvícím řečníkem Danielem Shepherdem. Během prezentace jsme se překvapivě nenudili, i když se jednalo o fanouška Manchesteru United 😉 Opět je důležité zaujmout uživatele, pokud jej ovšem „chytíte“, pokuste se ho za každou cenu udržet! Dalším podstatným faktorem je engagement, který vaše reklama má. Kromě optimalizace pro mobilní zařízení je důležité nabídnout uživateli něco nového, co ještě neviděl, nebo nevyzkoušel. Dobře funguje například prolínání brandové a výkonnové kampaně.

Když vytvoříte bota pro bota, děláte velkou botu

Máte rádi Kinder Bueno? Pak jste si možná popovídali s Messengerem botem z dílny SocialSharks, kterého nám představil Daniel Šilha. Jak se ovšem do Messengeru dostat? Na pomoc si přivolali fenomén současného Facebook marketingu, reklamu v Instagram Stories. Kombinací těchto dvou kanálů se podařilo dosáhnout opravdu skvělých výsledků. Pokud na Facebooku musíte zaujmout na první dobrou, pak v prostředí IG stories máte pouhou sekundu!

Spielberg, Nolan, Troška, všichni bez práce. Filmy bude tvořit marketing!

Zní vám to jako úsměvná sci-fi? Pak vězte, že z dat Operamu by už něco vzniknout mohlo. Roman Gavuliak nám přiblížil, jak vypadá propagace Hollywoodských trháků. Jejich práce spočívá především s dokonalou prací se získanými daty o publiku. Sledují se přitom všechny zmínky o filmech, postavách napříč sociálními sítěmi, díky čemuž je Operam schopen jednotlivým postavám přiřadit archetypy. Tímto způsobem vám upraví trailer filmu tak, aby se vám ve feedu ukazovala postava, ke které můžete více inklinovat. Co k tomu potřebují? Velký rozpočet, velké publikum a opravdu důkladnou segmentaci.

Na Newsfeedu mluvili také další podnětní řečníci. Jak s Facebookem pracují v České spořitelně poodhalil David Opelka. Úspěšnou předvánoční kampaň Globusu představila Olga SzélesováMichal Filípek z Business Factory se věnoval efektivním reportům a Danilo Campisi z Kiwi.com vyhodnocování kampaní last click modelu. O tom, že dynamický prospecting se hodí aplikovat jen na ty nejlepší vybrané produkty, hovořil Zdenek Linc ze Slevomatu.

Konferenci o facebookové reklamě jsme si vážně užili naplno.  Spousta skvělých řečníků a přednášky o aktuálních tématech facebookové reklamy. Postrádali jsme možná ukázku některých nových formátů reklamy, které již jsou v testování pro český, popřípadě zahraniční trh. Už teď se nemůžeme dočkat, co přinese příští ročník.

Štítky: facebook Facebook Ads Newsfeed Day Výkonnostní reklama