Naskytla se mi jedinečná příležitost. Psát. Psát o sobě. Ačkoli práce copywritera je psaní, prokládané psaním a pokaždé zakončené psaním, v tomto případě, alespoň co se týče tématu, se jedná o psaní vskutku ojedinělé. Úkolem „kopíka“ je totiž tvořit texty pro všechny ostatní a nikdy pro sebe. Nebo dokonce o sobě. Tolik na úvod pro vysvětlení, proč jsem tento článek pojala trochu jinou formou.

Pondělí. Sice do víkendu nejdál, ale nápadů a energie na psaní je nejvíce.

V zadání zaznělo: „Piš o svých pocitech a prvních dojmech tvého prvního měsíce tady v agentuře.“ Těch pocitů a dojmů je ale tolik, že článek nabere podobu spíše lehce neuspořádaného toku myšlenek než klasického modelu vyprávění (s úvodem, vyvrcholením a závěrem). Snad je to způsobeno mým přesvědčením, že popisuju teprve začátek hodně dlouhého příběhu a závěr je zatím v nedohlednu.

Jak to všechno začalo

Ty úplně první dojmy z agentury nepřišly první pracovní den ani během pohovoru. Kolem AdVisia, potažmo lidí s AdVisiem spjatých, jsem tak nějak kroužila už mnohem dříve. Očividně až nyní však přišel ten správný čas a vše si sedlo na své místo.

Říká se, že co se stane povinností, zprotiví se. Různorodost nejen klientů agentury, ale také druhů textů, jakoukoli nudu a hrozbu zprotivení naštěstí eliminuje takřka na nulu. Články, popisky, meta descriptions, psaní do agenturního blogu (????). Žádný stereotyp. Navíc! Má role je rozdělena mezi copywritera a správce sociálních sítí. Jejich neustále rostoucí význam a dynamický vývoj „mixnutý“ s psychologií mě snad nikdy nepřestane fascinovat. Ale zpět k tématu článku.

Kolegové, prostory a má teorie v praxi

První setkání, potřásání rukou a představení s mými kolegy proběhlo ve velmi příjemném prostředí přibližně dva týdny před mým prvním pracovním dnem. Nemohla jsem si přece nechat ujít setkání všech marketingových nadšenců na MarketingON! Obzvlášť, pokud realizátorem toho všeho bylo právě AdVisio.

Už zde jsem poznala, že v týmu vládne příjemný duch. Zjistila jsem, že všechny mé copy-kolegyně jsou ženy (přesněji skvělé holky). Má teorie, která tuto ženskou převahu mezi „kopíky“ vysvětluje, spočívá v tom, že při psaní je nezbytně nutné vcítit se do čtenářů – tedy zcela odpojit ego a zapojit empatii – a tu prý mají ženy lépe vyvinutou. Ať už je to jakkoli, já si své kolegyně ani kolegy nemůžu vynachválit.

#závislá #na #psaní #pisam #copy #advisio

Práce, práce, teambuilding, práce

Teď už ale něco ze skutečného, každodenního života v agentuře. Prostředí kanceláří mě nadchlo. „Finish what you started“. „If you are not taking care of your customer, your competitor will“ a podobná hesla nás tu obklopují. Navíc v krásné minimalistické grafice. Mé marketingové srdce plesá.

A samotná práce? Uvědomila jsem si několik věcí: Psaní [copywriting] mě opravdu naplňuje. Čeština je bezpochyby krásná, ale občas zrádná (nějaká ta češtinářská pravidla jsou už stabilně ukotvena v liště záložek vždy připravena přispěchat na rychlou konzultaci). Dále: Psaní na různá témata neuvěřitelně rozšiřuje obzory, dva monitory jsou nutnost a papír a tužka mají u mě stále své místo. Blog na rychlé myšlenky je čas od času přece jen blíž, než nalezení ikony „word“ na ploše monitoru. Obzvlášť u rozdělané práce. Není radno pokoušet přerušit tok myšlenek při dobře rozepsaném článku, ale ani ponechat náhlý nápad nezapsán. Nebudu ani moc přehánět, když prohlásím, že se jedná o můj „dream job“. Klišé? Věřte nebo ne, v mém případě holý fakt.

Klasické pracovní zátiší copywritera.

Nerada bych však ubírala článku svou nekonečnou pozitivitou autenticitu. Kalendář s mými úkoly se plní (dobře, kromě deadlinů jsou tam i teambuildingy a školení, na které se moc těším). Stále se mě také drží nepříjemný pocit, že nestíhám. Už si ale vše sedá a můj level paniky pramenící spíše z přísného přístupu sama k sobě, se začíná pomalu, ale jistě snižovat a má práce zrychlovat. Každý máme své slabší chvilky. Přesto. Práce copywritera v AdVisiu je fajn. Moc fajn.

Štítky: agencylife content copywriter copywriting dreamjob

Lenka Kolářová

Lenka Kolářová [1]
[1] Copywriter

Usměvavá copywriterka se smyslem pro detail a bývalá zaměstnankyně Advisio.