SOCIAL Restart 2018: vyhlídková jízda po sociálních sítích

Ani 370 km vzdálenost a rachot budíku ve 3 ráno nebyl dostatečně silným důvodem, abychom si nechaly ujít konferenci SOCIAL restart 2018. Tolik nadšenců věřících v moc sociálních sítí hotel Olšanka snad ještě nehostil. Nemluvě o počtu hashtagů, kterými byl jeho konferenční sál pro tento den „obrandován“. Čtěte dál a nahlédněte do atmosféry i obsahu celého dne.

Než jsme se usadily

U zmíněných hashtagů se však musím už nyní aspoň na vteřinu zastavit. Jejich používání v rámci psané komunikace nám dnes připadá natolik přirozené, jako napsat tečku po větě oznamovací. Ovšem umístění hashtagu #usergeneratedcontent před toaletami byl brilantní bonmot pořadatelů, který ani ta nejdůraznější tečka za větou prostě nezmůže. 😊

AdVisio v silném zastoupení čtyř žen, každá s plným fokusem či alespoň přesahem do fantastického světa sociálních sítí, zaujalo strategické místo u stolečku. Z následujících bezmála 9 hodin překypujících informacemi jsme odhodlané získat maximum.

Začínáme!

Už první slova Daniela Krásného nás přesvědčily o tom, že jsme zde správně. Dokonale vystihl a pojmenoval každodenní problémy, se kterými se tvůrce obsahu na Facebooku potýká. Téměř jako by nám viděl do hlavy. Představil svému obecenstvu mnemotechnickou pomůcku, která dokáže kriticky zhodnotit každý plánovaný FB příspěvek. Na první dobrou nám utkvěla v paměti. Od teď už bez naší nové čtveřice kamarádů brandozvedačem, rozmnožovačem, okochytačem a personalizátorem, prostě nejdeme ven. S žádným FB příspěvkem.

Maru Kortanová se slabším hlasem, avšak o to silnějším tématem, názorně představila human centered design v praxi. Skutečnost, že obsah tvoříme pro lidi se zdá jako věc zcela automatická, ovšem Maru měla celých 20 minut příkladů, že to není až tak snadné, jak se zdá. O nutnosti neustále zjišťovat potřeby zákazníků přesvědčila i posluchače na krajní židličce v poslední řadě.

Advisio v silném zastoupení. Na konferenci jsme nemohly chybět.

První coffee break za námi, jedeme dál

„Jsem starý, je mi 35 let, jsem na Twitteru a nemám rád Instagram Stories“. Téměř jako z jiného světa (nebo přinejmenším jiné konference) znělo entrée dalšího řečníka Adama Zbiejczuka. Hned vzápětí nás však ve své přednášce přesvědčil o tom, že je „jeden z nás“. Adamovo prohlášení, že „pokud by se zrušilo 90 % firemních profilů na sociálních sítích, v podstatě nic dramatického se nestane“, vedlo k zamyšlení mnohých.

Na případové studii Cetin nám tak trochu navzdory jeho výroku demonstroval, že i zcela abstraktní a neatraktivní služba, může být přitažlivá i pro uživatele Instagramu. A ti, jak víme, touží po konzumaci krásného vizuálního obsahu. Dokázal nám, že jejich prezentace na IG může být zajímavá dokonce do takové míry, že i dcera pochválí „dobré storíčka“ české telekomunikační infrastruktury Cetin. Stačí to vzít za ten správný konec, dobře promyslet strategii a nezapomenout na to, že i v B2B segmentu stojí na konci každého B nějaké to C – tedy customer. Člověk. Jeden z nás.😊

Oběd výborný, káva na stole, uši nastražené…

Další přednášku postavila Iveta Oršulíková na několika pilířích. Každému tvůrci obsahu na sociálních sítí doporučila postavit je dříve, než se pustí do komunikace na Facebooku. Z mé pozice copywritera a správce sociálních sítí, hodnotím přednášku konzultantky Lovebrandu jako jednu z nejpraktičtějších.

Iveta nám představila celý mechanismus konstrukce pilířů natolik prakticky, že bychom byli schopni začít s prací ihned. Co ty pilíře tedy jsou? Jedná se v podstatě o způsob pojetí obsahové a komunikační strategie, která je srozumitelná pro klienta, pro agenturu i pro zákazníka. Jinými slovy se jedná o návod či „příručku“ včetně konkrétních ukázek, díky které se značka odliší od konkurence, vybuduje důvěru ve značku a zachová jednotnou komunikační linii. Pilíře také šetří čas, peníze a usnadňují rozhodování. Takže téměř geniální nástroj. Tleskáme Ivetě.

Kahoot nás rozproudil a další káva nabudila naše smysly. Pokračujeme!

Iveta předala štafetu v podobě mikrofonu dvojici „jůtůberek“ Lucce a Nikol alias A cup of style. Svým typicky milým způsobem nám představily svůj příběh, zkušenosti (konkrétně se značkou ZOOT) i své know how, jak přistupovat ke kampaním v trendy světě influencer marketingu.

Na pódiu vystoupil také Jaroslav Slavičínský se svými nezpochybnitelnými čísly prokazující pozitivní vliv Facebooku na prodeje v kamenných prodejnách. Následovala Klára Hasníková s dnes tolik skloňovanými chatboty. Jan Řehák poté utvrdil své publikum v tom, že dnešní svět sociálních sítí je v podstatě neustálý boj o pozornost. O tom, jsme vám psali už našem reportu z Copy Campu.

A dále? Je třeba mít stále na paměti, že emoce jsou vždy důležité, ale ne všemocné. Není radno podceňovat faktor vizibility reklam. Velice aktuálního tématu, HR kampaním, se ve své přednášce věnovala Pavla Hladečková. Už tedy víme, že i zde hrají velkou roli emoce a storytelling. A jediný správný způsob, jak příběh uchopit je tak, aby získal pozornost aktuálně spokojených zaměstnanců, kteří slovy Pavly, pouze „neví, že by mohli mít lepší práci, než mají teď“.

Petra Hladečková prozradila, že z náborářů se stávají on-line marketéři.

Statečně držíme pozornost. Finální four men show může začít.

Závěr konference se nesl na zábavné vlně. Dvojice Tomáš Sýkora a Jan Ryšánek představila případovou studii úspěšné „kofolácké“ kampaně s Pěnožrouty. Utvrdili nás v tom, že přesah do offline marketingu lze vyřešit mnohem zábavnější formou, než dárkem „při nákupu dvou kusů produktu xy“. Nápaditá a do detailu promyšlená appka umí divy (a tržby) mnohem větší.

Přednáška Michala Orsavy a Petra Krejčího byla už vyloženě třešničkou na dortu (či latte art na vaší kávě chcete-li). Byli jsme svědky dokonalé kombinace precizní řemeslné práce a vtipu těchto „videokouzelníků“ s mimořádně kreativní myslí. Virální videa s více než 10 miliony zhlédnutí? To chceš! A na SOCIAL Restart 2019? To chceš ještě více 😉

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *