Spojujeme Ostravu na sociálních sítích DPO

Dopravní podnik Ostrava a.s. nás oslovil na podzim roku 2017. Chtěli poradit jak na firemní sociální sítě. Svůj Facebook, stejně jako ostatní sociální sítě, si spravovali interně. Obsah facebookové stránky tehdy tvořily hlavně informace o výlukách jednotlivých spojů a další, některé více či méně úspěšné příspěvky týkající se života v DPO.

Facebooková stránka měla zhruba 2 400 fanoušků a do dění se aktivně zapojovali především hateři, kteří se rozčilovali nad tím, co zase nepojede. Pro rozumnou diskuzi pod příspěvky mnoho prostoru nezbývalo. V DPO si moc nevěděli rady především s tím, co vlastně na Facebook dávat a jakou formou. Měli obavy z toho, že se chování fanoušků nezlepší ani po změně strategie. Podle obsahové a komunikační strategie, kterou jsme pro DPO připravili, dělají nyní lidé z DPO nový obsah na Facebooku a my jim s tím pomáháme. A atmosféra na Facebooku se výrazně proměnila.

O dopravním podniku Ostrava

 

DPO v číslech

Na úplném začátku jsme se sešli s lidmi z DPO, na brainstorming jsme pozvali tiskovou mluvčí a marketingové oddělení DPO. Náš kreativní tým se účastnil v plné síle. Ještě před brainstormingem jsme si prošli aktuální stav sociálních sítí DPO. Facebook (vedle Twitteru a Instagramu) jsme vyhodnotili jako síť s nejvyšším potenciálem. Instagram jsme navrhli jako doplňkový a DPO ho využívá spíše pro obsah z aktuálních akcí. Pro inspiraci jsme prozkoumali sociální sítě jiných dopravních podniků, a to jak v České republice, tak v zahraničí. Zaujalo nás třeba newyorské metro, nebo MHD v Londýně.

Při společné schůzce vznikaly první nápady, co a jak na stránce publikovat. V dalším kroku jsme nastavili tone of voice a základní aspekty komunikace. Stanovili jsme si komunikační cíle: Facebook bude DPO sloužit k podpoře brandu, k interakci s uživateli a bude mít také lokální přesah. DPO se bude profilovat jako místní firma s výrazným patriotským rysem.

Navrhli jsme několik tematických linií, z nichž některé jsme záhy uvedli do života. K vybraným liniím jsme připravili grafické šablony a na nich teď společně s DPO tvoříme nový obsah. Kromě klasických postů s fotkou používá DPO také krátká autentická videa, nebo živá vysílání.

V rámci obsahové strategie jsme určili, jaký obsah je možné dělat hned a na který je potřeba více času a příprava je náročnější. Navrhli jsme frekvenci, s jakou by se měl obsah publikovat.

Typy příspěvků

Pomocí správně nastavené komunikace a vydefinování vzorových příspěvků se nám podařilo navýšit počet fanoušků na 6 905. A většinou jde o aktivní přispěvatele. Hateři se objevují i dál, ale přebije je spousta pozitivních komentářů. Rapidně stoupl počet komentářů a sdílení.

Stránka DPO na Facebooku v lednu 2017 a v dubnu 2019

Celkový organický dosah příspěvků se významně zvedl. Zvýšila se také míra zapojení uživatelů a interakce s příspěvky. Lidé se více zapojují, komentují a diskutují mezi sebou. Průměrný počet likes se zvedl z jednotek na stovky (příspěvky mají většinou 50 – 400 likes).

Průměrný organický dosah v dubnu 2017 až 2019

Obsahovou a komunikační strategii pro klienta jsme vytvořili na počátku roku 2018. Po domluvě s dopravním podnikem Ostrava jsme vypracovali variabilní grafické šablony, díky kterým nyní společně s klientem připravujeme opravdu zajímavý a hlavně na první pohled jasně rozeznatelný obsah. Komunikace na Facebooku je přátelská, v uvolněné atmosféře a lidé se pod příspěvky aktivně zapojují. Facebooková stránka DPO se tak proměnila v místo, kam lidé rádi chodí a baví se tam. Počet fanoušků, sdílení i komentářů trvale roste, a to i přesto, že stránka téměř nevyužívá placených reklam.

Vyjádření konzultanta

Vyjádření tiskové mluvčí DPO

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *