Vánoční Last Minute pro e-shopy

Zatímco maloobchody a nákupní centra teprve promýšlí vánoční výzdobu, v online světě je už vše v plném proudu. Majitelé e-shopů a online marketéři se na „svátky klidu a míru“ připravují už od června. Za chvíli to totiž vypukne. To pravé vánoční šílenství. Co všechno ještě na poslední chvíli můžete pro svůj byznys udělat?

Zkontrolujte rozpočty PPC kampaní a dobijte si kredit

Vánoční PPC kampaně už běží na plné obrátky a vaši vánoční skřítci určitě nestíhají počítat konverze.  Což je jen dobře, konverzní poměr totiž roste nejčastěji až do termínu zaručeného dodání. Pravé vánoční šílenství tedy končí pár dnů před Štědrým dnem, lidé ale nakupují i po svátcích. Nesmí se zapomínat na ty, kteří dostanou pod stromečkem hotovost a svůj dárek si teprve budou vybírat. Kampaně proto není vhodné hned zastavit, stačí jen lehce upravit text a nechat je běžet dál. Na co určitě ale nesmíte zapomenout, je dobití kreditu před svátky. Ať všechno běží, jak má a nemusíte se ničím o Vánocích stresovat. Dobijte si dvojnásobek nebo trojnásobek běžné částky, uvidíte, že se to vyplatí.

TIP AdVisio: Víte o tom, že když si dobijete kredit na další rok ještě v prosinci 2016, snížíte si základ daně? O peníze nepřijdete a budete mít až do jara klid. 😉

Konverze klienta AdVisio od září do Silvestra

Graf nárůstu konverzí v roce 2015 u vybraného AdVisio klienta od 1. září do 31. prosince

Pozn.: Vánoční šílenství obvykle končí pár dnů před Štědrým dnem. Tento rok budou konverze rapidně klesat kolem 16. – 19. 12.

Informujte své zákazníky o termínu dodání

Čím více se blíží Štědrý den, tím více lidí začíná panikařit, že ještě nemá nakoupené dárky. V období říjen až prosinec se proto kromě konverzí pohrnou také dotazy zákazníků na termín dodání. Abyste předešli zahlcenému e-mailu a věčně zvonícími telefonu, dejte jim to vědět už na stránkách. A nebojte se to pořádně zvýraznit, ať to mají hezky na očích a nemusí to nikde hledat.

Nezapomeňte na Den dopravy zdarma a “Black Friday”

Každoročně před svátky probíhá Den dopravy zdarma, který pořádá Heuréka. Český zákazník na dopravu zdarma slyší vždycky, ale před Vánocemi obzvlášť. Některé e-shopy pravidelně zaznamenávají v rámci této akce mnohonásobné zvýšení tržeb. Pokud jste se ještě nezaregistrovali, určitě se zapojte. Akce Den dopravy zdarma se letos na Heurece koná ve dnech 15. – 16. 11. 2016.

V posledních letech se u nás obchodně docela dobře ujal tzv. “Black Friday“. Jedná se o americkou událost, která zahajuje vánoční sezónu a vyvolává doslova masivní lavinu nákupů. Je to den, kdy obchodníci vyhlašují ty největší slevy a zboží mizí z regálů i ze skladů mrknutím oka. Američané spouští Black Friday na konci listopadu po Dni díkuvzdání a v posledních letech přichází tento fenomén i k nám. Akce na rok 2016 vychází na 25. 11. Pokud tedy chcete nalákat co nejvíce zákazníků na svůj e-shop, nenechte si rozhodně ujít Black Friday.

Den dopravy zdarma i Black Friday vám výrazně navýší křivku konverzí

Den dopravy zdarma i Black Friday vám výrazně zvedne křivku konverzí

Připravte si povánoční slevy

Nezapomeňte, že Štědrým dnem to nekončí. Mnoho lidí vyčkává s nákupem na povánoční slevy. Promyslete si tedy dopředu, jak vysoké slevy poskytnete a kterého zboží se budou týkat. Všechny tyto informace dejte vědět dostatečně dopředu i svému PPC konzultantovi, ať vám může včas připravit reklamu.

Rychlý checklist: „Mám všechno?“

  • Zkontrolovat rozpočty a dobít kredit
  • Informovat zákazníky o posledním možném termínu dodání
  • Zaregistrovat se na Den dopravy zdarma
  • Zvážit zapojení e-shopu do “Black Friday”
  • Připravit povánoční slevy

Pokud si nevíte rady a potřebujete poradit v oblasti vaší internetové reklamy, napište nám. Sedneme si k tomu spolu při kávičce a něco vymyslíme. Doufáme, že Vánoce prožijete s co nejmenším stresem a vysokým konverzním poměrem ;-).

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *