Ve frontě se na webu nestojí II: zrychlujeme načítání

V prvním díle článku jsme se dozvěděli, proč je rychlost načítání pro web zásadní, do kolika sekund by měl web naběhnout a jaká je budoucnost vyhledávání pro mobilní zařízení. Na následujících řádcích si více povíme, jak změřit rychlost a jaké kroky podniknout pro zrychlení vašeho webu. Jde se na to!

Měříme svůj web, rychlost je grunt!

Pro začátek doporučuji změřit si rychlost svých stránek. To abyste zjistili, jak na tom vůbec jste. Třeba to nakonec s tou rychlostí nebude zas tak zlé.

K dispozici máte mnoho různých nástrojů pro měření rychlosti. Mezi nejpopulárnější a nejpřesnější se řadí PageSpeed Insights od Googlu. Tento nástroj vám zobrazí bodové skóre jak pro rychlost webu na počítačích, tak na mobilních zařízeních.

Výstup z PageSpeed Insights

Pokud váš web dosahuje takovýchto výsledků, gratuluji, máte vyhráno a můžete přestat číst. Pokud převažuje oranžová, či červená barva, určitě čtěte dál.

Nezastavujeme, máme pomalý web

Nástrojů a technologií, které zrychlí váš web, existuje celá řada. Nebojte se je objevovat. Na rychlosti se vyplatí pracovat kontinuálně, protože v tomto případě prostě „rychlejší“ vyhrává. A vaše konkurence v tomto směru určitě také neusíná na vavřínech, tak proč ji zbytečně nechávat náskok?

Přidávám pár vychytávek technického rázu, s nimiž můžete začít optimalizovat rychlost. Vyhrňte si rukávy, jdeme na to:

Vylaďte si obrázky a jiná média: Nenahrávejte je v plné velikosti a vždy volte rozměr vhodný pro vaše stránky. Přidejte Alt a Title tagy.

Přejděte na HTTP/2: Jedná se o novou verzi protokolu, která dokáže urychlit načítání vašich webů. Je už téměř plně podporovaná, a to jak na straně prohlížečů, tak na straně serverového poskytovatele.

Nasaďte na váš web AMP: Nástroj, který zajišťuje rychlé načítání a vykreslování webových stránek na mobilních zařízeních.

Rychlost vašeho webu pravidelně sledujte. Zejména tehdy, pokud na stránkách provádíte větší úpravy. A nezapomínejte: sebevyšší rychlost vás nespasí, jestliže váš web není solidně strukturovaný, pokulhává v responzivitě, nebo na něm nemáte žádný relevantní obsah. Dobré a navštěvované webovky jsou výsledkem soustředěné práce na mnoha frontách. Ale u rychlosti klidně začít můžete. V každém případě.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *